Inklem kracht

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

Inklem kracht

Ik ben bezig met de inklemming van een coriolis flow meter, deze bestaan uit een meter die worden aangesloten d.m.v. 2 flenzen. Voor deze inklemming wil ik weten hoeveel N kracht er nodig is om deze meter op zijn plaats te houden. Tussen de flenzen komen overigens ook nog rubberen O-ringen/Pakkingen. Dit zal waarschijnlijk ook in de berekening moeten worden meegerekend i.v.m.. de wrijvingscoëfficiënt. Ik heb even een paint tekeningetje bijgevoegd voor het idee.

Mijn vraag is dus hoeveel N kracht is er nodig om dit op zijn plaats te houden, en dan evt. ook nog bijberekend als er bijv. een druk van 5 Bar in het systeem werkt.

Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet:)

Alvast bedankt,
Bijlagen
Newtom.jpg
Newtom.jpg (18.45 KiB) 406 keer bekeken

Berichten: 133

Re: Inklem kracht

nuclair schreef:Ik ben bezig met de inklemming van een coriolis flow meter, deze bestaan uit een meter die worden aangesloten d.m.v. 2 flenzen. Voor deze inklemming wil ik weten hoeveel N kracht er nodig is om deze meter op zijn plaats te houden. Tussen de flenzen komen overigens ook nog rubberen O-ringen/Pakkingen. Dit zal waarschijnlijk ook in de berekening moeten worden meegerekend i.v.m.. de wrijvingscoëfficiënt. Ik heb even een paint tekeningetje bijgevoegd voor het idee.

Mijn vraag is dus hoeveel N kracht is er nodig om dit op zijn plaats te houden, en dan evt. ook nog bijberekend als er bijv. een druk van 5 Bar in het systeem werkt.

Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet:)

Alvast bedankt,
Hallo,

Waarom vraag je het niet aan de leverancier bijv. Endress en Hauser etc. Want om deze meetapparatuur te plaatsen heeft de leverancier bepaalde eisen.

Berichten: 4

Re: Inklem kracht

Ik werk zelf bij Emerson flow management(de grote concurent van endress en Hauser) hieraan ga ik het dus in elk geval niet vragen:P. Zelf hebben zij hier een zelfde soort klemsysteem welke in amerika is ontworpen deze informatie is er dus wel maar is niet makkelijk bereikbaar. Overigens vind ik het interessant om te weten hoe het berekend moet worden.

Berichten: 133

Re: Inklem kracht

Ik werk zelf bij Emerson flow management(de grote concurent van endress en Hauser) hieraan ga ik het dus in elk geval niet vragen:P. Zelf hebben zij hier een zelfde soort klemsysteem welke in amerika is ontworpen deze informatie is er dus wel maar is niet makkelijk bereikbaar. Overigens vind ik het interessant om te weten hoe het berekend moet worden.
Hallo,

Je kan de volgende formule gebruiken:

P=F/A, de druk heb je al in Bar dit is 5, nu weet je dat 1 bar = 10^5 N/m^2=0,1 N/mm^2. Nu weet ik niet wat de inwendige diameter is van de buis dit weet u zelf wel. Ik neem aan dat het een 300# flens is?

De formule P=F/A wordt dan F = P*A. F is dan de totale kracht op de flens tgv de druk. Nu weet ik niet hoeveel bouten er nodig zijn ik denk 4, dus de kracht op ieder bout is dan delen door 4.

Maar nu bent u er nog niet ik weet niet hoe zwaar deze meter is, om doorbuiging te voor komen moet u het ook nog ondersteunen. De ondersteuning moet na de flensverbinding worden gedaan

Reageer