Springen naar inhoud

Differentiaalvergelijkingen oplossen

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_WG-_*

• Gast

Geplaatst op 04 april 2011 - 16:45

Ik vroeg me af of het onderstaande correct is. Verder wil ik graag weten hoe ik de formule die ik bij particuliere oplossing moet gebruiken kan vinden. Hieronder is die gelijk aan hetgene wat rechts van het is teken staat. Echter weet ik van opgaves dat dit vaak niet het geval is. LaTeX dan is LaTeX
Nu heeft onze docent gezegd dat je maar een beetje moet 'gokken' maar ik wil dit graag systematisch oplossen. Dus vroeg ik mij af hoe.

----------

Ik heb de volgende diff. vergelijking:

LaTeX

Nu moet ik dus de homogene en particuliere oplossing vinden.

De homogene is makkelijk:

LaTeX

LaTeX

dus

LaTeX

Vervolgens de particuliere oplossing... Nu moet je een formule kiezen voor LaTeX . Ik neem:

LaTeX
LaTeX
LaTeX

Dus

LaTeX
LaTeX
LaTeX

Dus homogene + particuliere:

LaTeX

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24095 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 april 2011 - 16:50

Je oplossing is correct.

Zie hier voor meer uitleg en voorbeelden voor het vinden van een particuliere oplossing door zelf een oplossing voor te stellen. Deze methode werkt niet altijd, maar in de gevallen waar het van toepassing is, is het doorgaans wel een makkelijke methode. Na ongeveer 1/3e van de pagina vind je een overzichtstabel met voorstellen op basis van het rechterlid.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

*_gast_WG-_*

• Gast

Geplaatst op 04 april 2011 - 22:16

Je oplossing is correct.

Zie hier voor meer uitleg en voorbeelden voor het vinden van een particuliere oplossing door zelf een oplossing voor te stellen. Deze methode werkt niet altijd, maar in de gevallen waar het van toepassing is, is het doorgaans wel een makkelijke methode. Na ongeveer 1/3e van de pagina vind je een overzichtstabel met voorstellen op basis van het rechterlid.

Bedankt ;)

Geplaatste afbeelding

TD

TD

• >5k berichten
  • 24095 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2011 - 10:00

Graag gedaan ;).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures