Bio-ingenieur

Reageer
Berichten: 5

Bio-ingenieur

Hej allemaal,

Ik ben al eens een topic begonnen met de vraag of gent of leuven beter was voor burgerlijk ingenieur.

Nu ben ik naar beide infodagen (gent en leuven) geweest en tot de conclusie gekomen dat ik dit toch niet wil doen en dat ik liever biologie dan mechanica heb.

Nu dezelfde vraag: gent of leuven?

Ik heb gemerkt dat niet alle masters hetzelfde zijn, biosysteemtechniek in leuven en de opdeling van land en bosbeheer in gent.

I.v.m. die masters weet ik dat ik waarschijnlijk tussen cel en gen-(bio)technologie, landbouwkunde of, in leuven dan, biosysteemtechniek zal kiezen.

Is dit een reden om naar leuven te gaan en zijn er misschien nog verschillen tussen de 2?

Berichten: 15

Re: Bio-ingenieur

musicisscience20 schreef:Hej allemaal,

Ik ben al eens een topic begonnen met de vraag of gent of leuven beter was voor burgerlijk ingenieur.

Nu ben ik naar beide infodagen (gent en leuven) geweest en tot de conclusie gekomen dat ik dit toch niet wil doen en dat ik liever biologie dan mechanica heb.

Nu dezelfde vraag: gent of leuven?

Ik heb gemerkt dat niet alle masters hetzelfde zijn, biosysteemtechniek in leuven en de opdeling van land en bosbeheer in gent.

I.v.m. die masters weet ik dat ik waarschijnlijk tussen cel en gen-(bio)technologie, landbouwkunde of, in leuven dan, biosysteemtechniek zal kiezen.

Is dit een reden om naar leuven te gaan en zijn er misschien nog verschillen tussen de 2?
Als je nu beslist hebt om geen burgerlijk ingenieur te doen denk ik dat biosysteemtechniek geen goeie keuze is, want die mannen krijgen redelijk veel mechanica en al de rest wat met natuurkunde te maken heeft. Hetgeen wat hen verschillend maakt tov de burgies is dat zij die kennis gebruiken om toe te passen op levende systemen of constructies te bouwen bv. voor de voedingsindustrie. de burgies daarentegen gaan hun kennis meer gebruiken om machines te maken voor de 'dode' materie.

Volgens mij is de kwestie Gent of Leuven niet echt van belang, Landbouw en Cel-en gen ka je zowel in Leuven als in Gent doen. Veel hangt af wat voor jou het gemakkelijkste is en (deels) je overtuiging (hoewel dat bij mij totaal niet meespeelde).

Nu je keuze kan nog veranderen naarmate je in je 3e jaar zal moeten kiezen dus daar moet je nog niet te veel over piekeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Bio-ingenieur

Nu dezelfde vraag: gent of leuven?
Dit zegt niets over de opleiding, maar wel over het onderzoek: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...p;postcode=9000

Gent is bekend voor zij biotechnologie. Dat is zowat de enige richting waarvan ik zou zeggen dat het overwicht duidelijk in Gent ligt.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer