Rms breedte

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 10

Rms breedte

Beste leden van het wetenschapsforum,

Wij werken op school met het programma Ideeq om spieractiviteit te analyseren, nu kunnen wij bij "post-processing" RMS (Root Mean Square) kiezen, dit moeten wij om de oppervlakte te verkrijgen.

Nu kun je daar de "width" instellen, nu kan ik me uit vroegere opdrachten herinneren dat wij daar 2 gebruikte, maar ik snap eigenlijk niet wat de width inhoudt, en welke ik moet kiezen voor de juiste gegevens

Heeft iemand enig idee wat ze met de "width" bedoelen?

Gebruikersavatar
Berichten: 39

Re: Rms breedte

martijnvanhooff schreef:Beste leden van het wetenschapsforum,

Wij werken op school met het programma Ideeq om spieractiviteit te analyseren, nu kunnen wij bij "post-processing" RMS (Root Mean Square) kiezen, dit moeten wij om de oppervlakte te verkrijgen.

Nu kun je daar de "width" instellen, nu kan ik me uit vroegere opdrachten herinneren dat wij daar 2 gebruikte, maar ik snap eigenlijk niet wat de width inhoudt, en welke ik moet kiezen voor de juiste gegevens

Heeft iemand enig idee wat ze met de "width" bedoelen?
Nee, maar ik heb wel ooit een zeer mooie uitleg gelezen over RMS: kijk hier maar even!

Misschien dat je daar wat aan hebt?

Ik vind wel iets over IDEEQ, maar erg duidelijk wordt het er niet van ...

Misschien moet je gewoon even experimenteren om te zien wat het gevolg is van verschillende instellingen ...?

Gebruikersavatar
Berichten: 429

Re: Rms breedte

Heb je de Handleiding van IEEQ al doorgenomen ?

zie: http://www-id.unimaas.nl/projecten/ideeq/u...%20(Manual).pdf

Geef eens aan waar je die factor 2 invult. (verwijs naar pagina handleiding, fig.).

RMS - Root Mean Square - waarde - kwadratisch gemiddelde.

Bij periodieke signalen zoals bij een sinus functie is A(rms) = A(piek)/Wortel(2).

Voor andere signalen dan sinus / cosinus is deze verhouding anders.

Reageer