Springen naar inhoud

Statistiek (hypothese testen met meerdere variabelen)

• Log in om te kunnen reageren

P.D.Rosmalen

P.D.Rosmalen

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 april 2011 - 18:42

Hallo iedereen,

ik ben nogal nieuw met het concept van hypothese testen, maar ik heb een vraagje aangezien dit niet duidelijk in mijn boek staat, dacht ik zo van: "Ik vraag het wel hier.".

Bij de volgende som:
You have been asked to determine if two different production processes have different mean numbers of units produced per hour. Process 1 has a mean defined as LaTeX and process 2 has a mean defined as LaTeX . The null and alternative hypotheses are:

LaTeX
LaTeX

Using a random sample of 25 paired observations, the sample means are 50 and 60 for populations 1 and 2. Can you reject the null hypothesis using a probability of Type I error LaTeX if
a) The sample standard deviation of the difference is 20?

Ik heb het volgende gedaan:
Reject if LaTeX if LaTeX with LaTeX , LaTeX , LaTeX , LaTeX , LaTeX . Nu is mijn vraag, kan de LaTeX ook negatief? Want in mijn boek staat het gedefineerd als: LaTeX maar volgens mij moet het zijn: LaTeX klopt mijn idee?

Nou uiteindelijk als je alles invult kwam ik tot de conclusie dat ik LaTeX moet rejecten, omdat 2.5 > 1.711.

Kan iemand mij vertellen of ik goed zit met mijn idee en mijn antwoord?

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 april 2011 - 11:14

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures