wachtwoord

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 113

wachtwoord

hoe kan ik op m'n computer,

een map met een wachtwoord beveiligen?

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: wachtwoord

Welk OS heb je?

Berichten: 113

Re: wachtwoord

wat betekend OS

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: wachtwoord

Operating System, dit is bv. Windows '98 of Linux (dat is toch ook een OS, niet?) of ...
Alles is relatief...

Berichten: 113

Re: wachtwoord

ik heb windows XP Proffesional

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: wachtwoord

tomstein schreef:hoe kan ik op m'n computer,

een map met een wachtwoord beveiligen?
.....Zucht, we willen best helpen, maar heb je zelf al echt gezocht?

Berichten: 113

Re: wachtwoord

ja, maar ik kom er maar niet achter

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: wachtwoord

Nog een vraagje : is je Windows XP Pro in het Engels of het Nederlands?

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: wachtwoord

rechtermuisklik op de betreffende map, gaan naar het tabblad "delen", en vinkje aanzetten:

Afbeelding
???

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: wachtwoord

ja maar als je maar 1 gebruikers acount hebt op de pc heeft dit geen nut ik denk dat hij bedoeld hoe je echt een kadertje met een pswd kunt laten opkomen als je hem wilt openen... hiervoor kan je speciale softw gebruiken
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: wachtwoord

ja maar als je maar 1 gebruikers acount hebt op de pc heeft dit geen nut ik denk dat hij bedoeld hoe je echt een kadertje met een pswd kunt laten opkomen als je hem wilt openen... hiervoor kan je speciale softw gebruiken
baneen :shock:

configuratiescherm>Gebruikersaccounts>Een account wijzigen>je account kiezen > een wachtwoord instellen

Afbeelding
???

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: wachtwoord

Er bestaat wel degelijk software waarmee je een map vergrendelt, maar het personaliseren van mappen op xp lijkt me handiger :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: wachtwoord

ja maar je kan ze alleen personaliseren als je meerdere gebruikersacounts hebt op je pc ... als hij/zij nu maar 1 heeft en miss geen andere mag maken ben je niet veel met het personaliseren van je acount he:d
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Berichten: 113

Re: wachtwoord

waar kan ik die software downloaden

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: wachtwoord

Die account kun je gemakkelijk kraken door tijdens het opstarten op F8 te drukken. en dan via de admin account je wachtwoord te veranderen(al een keer gedaan op een pc van een zusje van een vriend van me)

Als je hem goed wil beveiligen dan moet je op het opstarten een wachtwoord zetten. dit kan in de bios. je bios heeft verschillende afdeling, zoek naar security of iets dergelijks (ik ben nog nooit een Hollandse bios tegen gekomen) maar daar kun je op zowel de

"boot"(het opstarten" als op de bios zelf een wachtwoord zetten.

dit valt natuurlijk ook te kraken ,maar een stuk minder makkelijk. (je moet de pc open schroeven)

Reageer