Springen naar inhoud

Biologie deelgebieden

• Log in om te kunnen reageren

Pax aurelius

Pax aurelius

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 april 2011 - 14:55

Hallo, Mijn vraag is: is geneeskunde een deelgebied van de biologie? of is geneeskunde een aparte wetenschap? zoals fysica, chemie die ook raakvlakken heeft.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8302 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 april 2011 - 15:01

Geneeskunde is naar mijn mening een aparte tak van sport die redelijk los staat van biologie maar er wel degelijk zwaar op leunt.
"Meep meep meep." Beaker

Pax aurelius

Pax aurelius

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 april 2011 - 15:02

Geneeskunde is naar mijn mening een aparte tak van sport die redelijk los staat van biologie maar er wel degelijk zwaar op leunt.

van sport? wat bedoel je hiermee.

biologiestudent

biologiestudent

• >250 berichten
  • 269 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 april 2011 - 15:59

Biologie valt onder de tak van de wetenschappen (net als fysica, chemie, geologie, geografie, ..) terwijl geneeskunde een heel aparte richting is (samen met de gezondheidswetenschappen). Meer info over de verschillende 'takken' kan je vinden op elke universiteit.

Pax aurelius

Pax aurelius

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 april 2011 - 16:02

Biologie valt onder de tak van de wetenschappen (net als fysica, chemie, geologie, geografie, ..) terwijl geneeskunde een heel aparte richting is (samen met de gezondheidswetenschappen). Meer info over de verschillende 'takken' kan je vinden op elke universiteit.

Dankjewel ;)
Ik vind dat het weten van de takken van richtingen heel belangrijk zijn. Je moet toch weten wat je aan het doen bent.

biologiestudent

biologiestudent

• >250 berichten
  • 269 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 april 2011 - 16:03

Dan kan je maar best snel eens naar het opleidingsaanbod kijken of doelgerichte vragen stellen aan ervaren mensen ;)

Pax aurelius

Pax aurelius

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 april 2011 - 16:04

Dan kan je maar best snel eens naar het opleidingsaanbod kijken of doelgerichte vragen stellen aan ervaren mensen ;)

ahah :P

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8302 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 april 2011 - 22:26

van sport? wat bedoel je hiermee.

Een 'andere tak van sport' is een uitdrukking om een 'andere discipline' aan te geven.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures