Biologie deelgebieden

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 28

Biologie deelgebieden

Hallo, Mijn vraag is: is geneeskunde een deelgebied van de biologie? of is geneeskunde een aparte wetenschap? zoals fysica, chemie die ook raakvlakken heeft.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Biologie deelgebieden

Geneeskunde is naar mijn mening een aparte tak van sport die redelijk los staat van biologie maar er wel degelijk zwaar op leunt.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 28

Re: Biologie deelgebieden

Geneeskunde is naar mijn mening een aparte tak van sport die redelijk los staat van biologie maar er wel degelijk zwaar op leunt.


van sport? wat bedoel je hiermee.

Berichten: 269

Re: Biologie deelgebieden

Biologie valt onder de tak van de wetenschappen (net als fysica, chemie, geologie, geografie, ..) terwijl geneeskunde een heel aparte richting is (samen met de gezondheidswetenschappen). Meer info over de verschillende 'takken' kan je vinden op elke universiteit.

Berichten: 28

Re: Biologie deelgebieden

Biologie valt onder de tak van de wetenschappen (net als fysica, chemie, geologie, geografie, ..) terwijl geneeskunde een heel aparte richting is (samen met de gezondheidswetenschappen). Meer info over de verschillende 'takken' kan je vinden op elke universiteit.


Dankjewel ;)

Ik vind dat het weten van de takken van richtingen heel belangrijk zijn. Je moet toch weten wat je aan het doen bent.

Berichten: 269

Re: Biologie deelgebieden

Dan kan je maar best snel eens naar het opleidingsaanbod kijken of doelgerichte vragen stellen aan ervaren mensen ;)

Berichten: 28

Re: Biologie deelgebieden

Dan kan je maar best snel eens naar het opleidingsaanbod kijken of doelgerichte vragen stellen aan ervaren mensen ;)
ahah :P

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Biologie deelgebieden

van sport? wat bedoel je hiermee.
Een 'andere tak van sport' is een uitdrukking om een 'andere discipline' aan te geven.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer