Radio stopt als ik dichtbij kom

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Radio stopt als ik dichtbij kom

Een paar maanden geleden zat ik op mn werk naar de radio te luisteren, die op een bureau ongeveer 3 meter van me vandaan staat. Opeens stopte de muziek en hoorde ik geruis. Dus ik dacht dat de antenne verschoven was ofzo en liep naar de radio.

Toen ik ernaartoe liep ging hij opeens weer aan, maar hoe dichter bij ik kwam deste meer ruis ik hoorde. Als ik mn hand vlak boven de radio hield hoorde ik alleen maar ruis. Een collega die ook in de kamer zat probeerde ook zijn hand boven de radio te houden, maar bij hem gebeurde er niets(muziek ging gewoon door). Dit is nou al een stuk of 5x gebeurd de afgelopen maanden, dan zit ik gewoon achter mn bureau en plotsklaps komt er alleen nog ruis uit.

Wat is hier de verklaring van?

Berichten: 31

Re: Radio stopt als ik dichtbij kom

hmm, pure gok, maar heb jij per ongeluk een horloge aan en je buurman niet?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Radio stopt als ik dichtbij kom

hmm, pure gok, maar heb jij per ongeluk een horloge aan en je buurman niet?


Nee ik draag nooit een horloge. En ook geen andere electronische apparaten of metalen dingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Radio stopt als ik dichtbij kom

Weet iemand hier een verklaring voor of heb ik te maken met een paranormaal fenomeen?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Radio stopt als ik dichtbij kom

Nou ik stoor ook radio's als ik in de buurt kom, en mijn moeder stoort zelfs soms tv's. Ik weet niet wat het exact is, of je misschien in de stroom van radiogolven zit ofzoiets, of misschien draag je statische kleding, of idd horloge ofzoiets. IK denk niet dat je mulder of scully moet gaan verwachten.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Radio stopt als ik dichtbij kom

Dus statische electriciteit kan de radio beinvloeden. Ik vraag me af waardoor ik dan plotsklap statisch geladen wordt. Ik weet wel dat boven me constant een TL buis aan het zoemen is dus misschien komt het daar vandaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Radio stopt als ik dichtbij kom

Dit fenomeen maak ik ook vaak mee. Dus dan kunnen we misschien beide paranormaal zijn (of het zijn natuurlijk de aliëns :shock: )

Reageer