Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 125

Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Een beetje een onaardige Poll voor de Belgen en diegenen die op de niet in de Poll genoemde partijen willen stemmen.
Er werd al iets opgestart met Nederlandse partijen.

Ik veronderstel dat een Waal of zo die zich geroepen voelt er wel eentje zal opstarten met Waalse partijen... :wink:

Ik heb kartels gebruikt zoals in de verkiezingen van 2003.

Ik gebruik de afkorting VB om niemand voor het hoofd te stoten...
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Vlaams Belang natuurlijk :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

En waarom vind je dat natuurlijk?
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

1)Omdat ik me het meest kan vinden in hun partijprogramma.

2)Andere partijen mij telkens zwaar ontgoochelen. BHV, enz...

Berichten: 96

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Ik zou blanco stemmen. Ik ben zelf actief in de radicaal linkse kringen maar leun qua gedachtegoed tegenwoordig dichter aan bij Vivant (alhoewel ja, libertaire partijen heb je niet in België.) Maar vermits deze met de VLD in een kartel zitten, houd ik mijn stem dus liever achter.

Waar ik alleszins nooit op zou stemmen is het Vlaams Belang (nu ja, de andere partijen zijn al niet echt veel frisser.)

Berichten: 43

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Ik als nationalistische Nederlander, zou als ik in vlaanderen zou wonen uiteraard Vlaams Belang steunen. Het Vlaams Belang heeft voor mij het beste partijprogramma en een goede partijleider.

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Alle extremen zijn niet goed. Vlaams belang, dat zijn niet alleen nationalisten.. waarom moesten ze hun naam ook alweer veranderen?

en dat 'vlaanderen onafhankelijk' dat is toch nergens voor nodig...waarvoor is die onafhankelijkheid nodig?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Alle extremen zijn niet goed. Vlaams belang, dat zijn niet alleen nationalisten.. waarom moesten ze hun naam ook alweer veranderen?
Ze moesten hun naam helemaal niet veranderen. Daar hebben ze zelf voor gekozen. Iedereen relateert die naamsverandering aan dat vonnis. Inderdaad, mocht er geen proces geweest zijn, zou er waarschijnlijk geen naamsverandering geweest zijn, maar het vonnis hield geenszins een verbod van het Vlaams Blok in.

Ten tweede was dit een politiek vonnis (uiteraard in naam van de "democratie") waarbij gebruik werd gemaakt van een wet die er speciaal gekomen is om deze ambetante politieke partij te kunnen bestrijden. Men heeft gewoon getracht, hetgeen via het stemhokje maar niet wilde lukken (integendeel) nu via justitie op te lossen. Men heeft gezocht tot men een rechter vond die het VB wilde veroordelen. Vergeet immers niet dat de eerste rechter oordeelde dat het aan de keizer is om de toekomst van een politieke partij te bepalen en niet aan de magistratuur.
en dat 'vlaanderen onafhankelijk' dat is toch nergens voor nodig...waarvoor is die onafhankelijkheid nodig?
Zie hier http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=6942

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Ze moesten hun naam helemaal niet veranderen.  Daar hebben ze zelf voor gekozen.  Iedereen relateert die naamsverandering aan dat vonnis.  Inderdaad, mocht er geen proces geweest zijn, zou er waarschijnlijk geen naamsverandering geweest zijn, maar het vonnis hield geenszins een verbod van het Vlaams Blok in.


lees op site van vlaams blok:
Op 9 november werd het Vlaams Blok veroordeeld. Die veroordeling komt de facto neer op een partijverbod.
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Berichten: 96

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Oe? Dat proces was toch eind april 2004, en tegen drie vzw's (die nogal gemakkelijk aan het VB gelinkt konden worden :shock: ) Nu ja, ik vond de vorige naam agresseiver en dus beter voor hun imago, maar soit.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

hallo1979 schreef:lees op site van vlaams blok:
Op 9 november werd het Vlaams Blok veroordeeld. Die veroordeling komt de facto neer op een partijverbod.


De partij is in het vonnis niet verboden geweest. Een aantal VZW's van de partij is veroordeeld wegens racisme.

Berichten: 33

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Wat me steeds opvalt is hoe ingewikkeld politiek is. Er zijn geen twee discussies hetzelfde. Daarom vind ik dat we nauwelijks inspraak hebben omdat we op een partij kunnen stemmen. Iets waarover tussen de grote partijen consensus over is, daar heeft de burger niets over te zeggen.

Dat wilt niet zeggen dat stemrecht onbelangrijk is. Het is een middel maar niet het enige.

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Ik denk dat het voor een Nederlander onbegrijpelijk is dat de grootste partij, met het meeste stemmen gewoon NIKS heeft te zegge of te beslisse ,is dat nu een `democratie`?

Nee, dat is een `linkse` dictatuur.

rechtsere tv-programmas zoals `zwart-wit` (belprogramma over brandende themas `zoals migranten, wallonie enz)werden en worden gecensureerd omdat ze het VB te populair zouden maken.

vive la belgique... not :shock:

Berichten: 141

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Ik stem VB omdat ik mij het meest herken in hun programma en ze een kans moeten krijgen.

Het VB wordt beschouwd als een rasistische en discriminerende partij maar wie is het die hetzelfde doet met het VB...juist ja die andere partijen die bij hoog en laag beweren dat ze zo niet zijn...

Dit landje moet dringend hervormd worden en al de profiteurs die ons armer maken moeten buiten of gestrafd worden...

Het moet weer worden zoals vroeger dan kan de man deftig geld gaan verdienen en de vrouw via een deftige uitkering terug aan de haard staan en voor de kinderen zorgen zoals de natuur ons geschapen heeft en niet andersom daar komt toch maar miserie van zoals nu...

We moeten nu een stap achteruit zetten om vooruit te komen en terug komen op morele waarden en normen die ons volkje aangaan...de rest profiteerd en saboteerd en belemmert onze samenleving...iedereen terug op de juiste plaats zoals het moet zijn...en er moet een rem komen op al die versoepeling en het feit van 'alles maar aanvaarden en normaal vinden' dit kan en mag niet meer anders loopt het verkeerd af.
Veldslagen winnen betekend niet dat je de oorlog zal winnen...

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Wat zou jij stemmen? - Vlaamse partijen

Mario schreef:Ik stem VB omdat ik mij het meest herken in hun programma en ze een kans moeten krijgen.

Het VB wordt beschouwd als een rasistische en discriminerende partij maar wie is het die hetzelfde doet met het VB...juist ja die andere partijen die bij hoog en laag beweren dat ze zo niet zijn...
Wel, racistisch mogen ze zeker niet zijn.

Niet alle blanken, gelen of zwarten zijn hetzelfde hoor.
Dit landje moet dringend hervormd worden en al de profiteurs die ons armer maken moeten buiten of gestrafd worden...
En de rijken die hele dagen niets doen niet en hier is het ook niet zó slecht of wel? Er zullen ook wel een paar profiteurs Belg zijn he? Moeten die ook buiten? Naar waar? Waarom al die Belgische trots als het landje moet hervormd worden?
Het moet weer worden zoals vroeger dan kan de man deftig geld gaan verdienen en de vrouw via een deftige uitkering terug aan de haard staan en voor de kinderen zorgen zoals de natuur ons geschapen heeft en niet andersom daar komt toch maar miserie van zoals nu...
Wat is er nu beter aan dit? Dat de vrouw bij de haard staat en de man deftig geld verdient?
We moeten nu een stap achteruit zetten om vooruit te komen en terug komen op morele waarden en normen die ons volkje aangaan...de rest profiteerd en saboteerd en belemmert onze samenleving...iedereen terug op de juiste plaats zoals het moet zijn....


Wat is voor u de juiste plaats? In het voordeel van uzelf? In het voordeel van 'België'? Niet iedereen krijgt de kans voor een juiste plaats.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Reageer