Springen naar inhoud

Losse java klasse debuggen in eclipse

• Log in om te kunnen reageren

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 april 2011 - 13:04

Hoi, weet iemand hoe je een losse java klasse, die wordt geladen door een bestaand programma, kan debuggen in Eclipse?

Ik kan dus niet het programma zelf in Eclipse laden, omdat ik de source code niet heb. Ik wil alleen de source code van mijn eigen klasse kunnen debuggen. Weet iemand hoe dit moet?

(om precies te zijn: ik ben een agent aan het programmeren die wordt geladen in het JADE framwork)
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2382 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 april 2011 - 14:10

Nog een vraag:

Ik heb een ArrayList en ik wil graag dat het programma (tijdens het debuggen) stopt zodra er een element uit deze lijst verwijderd wordt. Hoe doe ik dat in Eclipse? Ik heb dit al geprobeert met een watchpoint, maar dat werkt (zo lijkt het) alleen als de variabele zelf wordt aangepast, maar niet wanneer een element wordt toegevoegd of verwijderd.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

govertguitar

govertguitar

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 april 2011 - 19:50

Nog een vraag:

Ik heb een ArrayList en ik wil graag dat het programma (tijdens het debuggen) stopt zodra er een element uit deze lijst verwijderd wordt. Hoe doe ik dat in Eclipse? Ik heb dit al geprobeert met een watchpoint, maar dat werkt (zo lijkt het) alleen als de variabele zelf wordt aangepast, maar niet wanneer een element wordt toegevoegd of verwijderd.

Ik weet niets van Eclipse af, maar je zegt dat je kunt kijken of de variabele wordt aangepast.
Dus misschien is het slim om te kijken naar de ArrayList zelf i.p.v de inhoud.
Dus kijken of de size kleiner wordt?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures