Springen naar inhoud

Senescentieverschijnselen

• Log in om te kunnen reageren

QuarkSV

QuarkSV

• >250 berichten
  • 723 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 april 2011 - 14:43

Hallo

Ik werkte onlangs aan een practicum i.v.m. de invloed van kinetine en abscisinezuur op ouderdomsverschijnselen bij tarweplanten. De resultaten zou ik graag bundelen in een grafiek, maar ik weet niet goed welke soort grafiek ik hiervoor moet gebruiken.

Het practicum: ik werkte met 3 verschillende oplossingen KIN (10^-5 M, 10^-6 M, 10^-7 M), 3 verschillende oplossingen ABA (zelfde concentraties als van KIN) en 1 blanco-oplossing demi-water. Ik liet tarweblaadjes daar een week in incuberen en kookte vervolgens de blaadjes per condities (in een proefbuis) in ethanol. De extinctiewaarden per conditie werden dan gemeten met een spectrometer.

Ik wil nu de resultaten (de extinctiewaarden per concentratie per hormoon) in een grafiek steken. Ik dacht aan beide hormoon-resultaten in één grafiek te stoppen via 'spreiding, verbinden met rechte lijn'. Op de x-as komt dan de concentratie in M, op de y-as komt de extinctie. Dan krijg ik dus 2 lijnen op mijn grafiek (één die stijgt; de lijn van ABA en één die daalt; de lijn van KIN).

Is dit een goeie manier of is er een betere (wetenschappelijkere?) manier om mijn resultaten weer te geven in een grafiek?

Alvast bedankt

Grt

Veranderd door QuarkSV, 14 april 2011 - 14:45

Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...

Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures