Hulp met programma op ti-84 plus

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 16

Hulp met programma op ti-84 plus

hey

ik ben bezig met een programma te schrijven op een reken machine TI-84 plus dat helpt om te ontbinden in factoren tot 4e graad.

Maar ik zit met een probleem. Als ik dus de wortels heb gevonden bij een tweede graad en ik wil dat de reken machine laat zien: "ontbinding is a(x-x1)(x-x2)"

Het probleem zit dat er op de plaats van x1 en x2 de wortels moeten staan, maar in plaats daarvan toont hij effectief x1 en x2.

Ter verduidelijking dit is mijn programma:

: Disp "aX^2 + bX - c=0"

: Prompt A,B,C

: B^2 -4AC sto D

: If D>0

: Then

: (-B+sqrt(D))/ (2A) sto J

: (-B-sqrt(D)) / (2A) sto K

: Disp "A(x-J)*(x-K)"

Dus in plaats van die letters J en K moeten effectief de wortels komen, maar hij toont de wortels niet maar wel de letters J en K.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? met output heb ik al geprobeerd en ing ook niet.

Dit zijn de functies die je kan gebruiken om te programmeren in TI 84 plus: If, then, else, for(, while, repeat, end,pause, lbl, goto,

IS>( , DS<( , menu(, Prgm, return, stop, delvar, graphstyle(, openlib(, execlib

input, prompt, disp, dispgraph, disptable,output, getkey, clrhome, clrtable, getcalc(, get(, send

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Hulp met programma op ti-84 plus

De oplossingen zijn: de functie output gebruiken, eventueel meer plaats voorzien voor de cijfers.

Output(1,1,"A(x- )*(x- )

Output(1,5,J

Output(1,11,K

Een echt nette oplossing bestaat niet (en ik ken alles van die rekenmachines). Meestal doe ik iets als:

ClrHome

Output(1,1,"A(x-B)*(x-C)

Output(2,1,"With A=

Output(3,1," B=

Output(4,1," C=

Disp "","",A,"",B,"",C
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 16

Re: Hulp met programma op ti-84 plus

Echt bedankt voor het snelle antwoord en oplossing. Ik ben eigenlijk bezig met een programma te schrijven die een zeer grote hulp zal zijn voor wiskunde, je zal er mee kunnen ontbinden in factoren, wortels van vergelijkingen tot en

Met vierde graad van kunnen vinden, naar goniometrische vorm van complexe getallen gaan en complexe wortels vinden, ontbinden in factoren en nog meer)

Als je wil zal ik hem eens posten, niet dat jij er veel aan gaat hebben maar voor anderen. Als er problemen zijn, zal ik ze hier stellen.

Berichten: 1

Re: Hulp met programma op ti-84 plus

317070 schreef:De oplossingen zijn: de functie output gebruiken, eventueel meer plaats voorzien voor de cijfers.

Output(1,1,"A(x- )*(x- )

Output(1,5,J

Output(1,11,K

Een echt nette oplossing bestaat niet (en ik ken alles van die rekenmachines). Meestal doe ik iets als:

ClrHome

Output(1,1,"A(x-B)*(x-C)

Output(2,1,"With A=

Output(3,1," B=

Output(4,1," C=

Disp "","",A,"",B,"",C
HALLO, ik moet een programma maken voor het school om getallen te onbinden in priemgetallen

ik las hier dat je bijna alles kent van die rekenmachines (TI-84 PLUS) en ik hoop dat je mij zou kunnen

helpen?

hoe moet ik hieraan beginnen?

Alvast bedankt xx

(zou je ook willen uitleggen waarom je bepaalde stappen doet op de grm? dat zou echt een enorme hulp zijn)

groetjes Emma

Reageer