Springen naar inhoud

Vraag ivm standaardisering spss

• Log in om te kunnen reageren

emma09

emma09

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 april 2011 - 13:13

Hoi,

Mijn thesis gaat over hoogbegaafdheid. De modellen hierrond worden gekenmerkt door 4 clusters: motivatie, creativiteit, omgevingsfactoren en hoog potentieel. Via een vragenlijst moesten mensen aanduiden in welke mate ze akkoord waren met een bepaald kenmerk van een hoogbegaafd persoon. Nu is het zo dat mijn vragenlijst uit drie grote blokken vragen bestaat, de 1e staan op een likert-schaal van 1 tot 4, de tweede op 1 van 1 tot 5 en de derde op 1 van 1 tot 3. Nu heb ik reeds de juiste vragen kunnen plaatsen bij de juiste cluster (bvb alle vragen over motivatie heb ik gevonden, samengezet en geverifieerd met de cronbach's alpha) maar om te kunnen vergelijken tussen clusters moet ik deze standardiseren of zoiets (volgens mijn promotor zou het iets moeten zijn ivm gemiddelde berekenen per cluster, alle scores per cluster delen door aantal items en dan standaardiseren op een vaste waarde, bvb 10). Als alle clusters dan dezelfde score krijgen, zou ik hier verdere analyses kunnen op bouwen en vergelijkingen maken.

Nu weet ik niet goed hoe ik dit moet doen.. kunnen jullie mij helpen?

alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures