Springen naar inhoud

Aankomstprocessen

• Log in om te kunnen reageren

edgang

edgang

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 april 2011 - 20:56

Ik vroeg me af welke aankomstprocessen de meest onregelmatige zijn? Binomiaal, geometrisch, bernoulli of poisson?
En waarom?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 april 2011 - 22:32

Ik vroeg me af welke aankomstprocessen de meest onregelmatige zijn? Binomiaal, geometrisch, bernoulli of poisson?
En waarom?

Definieer onregelmatig?

En een aankomstproces is over het algemeen continu, maar je geeft hier 3 discrete verdelingen?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

edgang

edgang

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 april 2011 - 23:08

Je kan toch ook perfect een discreet aankomstproces hebben?
Met onregelmatig bedoel ik, waarbij vb bij een discreet wachtlijnsysteem de bufferbezetting vlugger stijgt bij een bepaalde aankomstproces dan een ander aankomst, in functie van de aankomstintensiteit.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 april 2011 - 11:57

[quote name='edgang' post='666545' date='22 April 2011, 00:08']Je kan toch ook perfect een discreet aankomstproces hebben?[/quote]
Voor zover ik mijn theorie ken heb ik daar nog nooit van gehoord. En van Bericht bekijken
Met onregelmatig bedoel ik, waarbij vb bij een discreet wachtlijnsysteem de bufferbezetting vlugger stijgt bij een bepaalde aankomstproces dan een ander aankomst, in functie van de aankomstintensiteit.[/quote]
Neen, de stelling van Little is wat je zoekt. De gemiddelde systeembezetting hangt enkel af van aankomstintensiteit en verwerkingsintensiteit.

Anders denk ik dat je onregelmatig veel beter gaat moeten definiŽren. Waarvoor wil je het precies gebruiken?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures