Springen naar inhoud

Waarom ik in mijn god geloof

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 25 september 2005 - 09:11

Ik geloof in de God van Abraham Isaak en Jacob. Ik geloof dat deze God de aarde geschapen heeft. Ik geloof dat deze God de Almachtige is, de Alpha en de Omega. Ik geloof dat deze God tot mij spreekt, en ik Hem mag leren kennen via de Bijbel. Ik geloof in de Bijbel, van Genesis tot het boek Openbaringen. Ook geloof ik dat de aarde zoals die nu is niet lang meer zal bestaan. Ook geloof ik dat een ieder die in Hem gelooft het eeuwige leven heeft, en niet verloren gaat.

Hoe dat allemaal in zijn werking gaat?..geen idee. Waarom God alles zo heeft laten lopen, zoals het loopt?...geen idee.

Wat ik wel weet is dat ik zonder Hem niet kan ademhalen. En wat ik ook weet is dat alle vragen ooit zullen worden beantwoord. Een discussie over het welles/nietus of God nou echt is, is zinloos. Er zal nooit een einde komen aan die discussie totdat God zelf er een einde aan maakt. En dat zal gebeuren. Elke knie zal buigen, en elke tong zal zeggen dat HIJ God is. Of je er nu in gelooft of niet, je knie zal buigen, en je tong zal het zeggen...dan zul je misschien nog terug denken aan deze discussie, en misschien nog aan dit stukje wat ik schreef. Ik raad een ieder aan, bid eens tot deze God. Vraag Hem eens of Hij je de wijsheid wilt geven, waar je naar op zoek bent. Zoekt en gij zult vinden, klop en de deur zal voor u opengaan... :shock:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Erik

Erik

• >250 berichten
  • 300 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 09:55

Margriet lieverd, je bent het schoolvoorbeeld van religieuze arrogantie!!

Je schrijft van alles toe aan je hersenschim en je hebt geen idee hoe of waarom.
Geloof je ook in sinterklaas, de kerstman, kabouters, elfjes etc?
En waarom de christelijke god? Er zijn nog zoveel andere keuzes!!
Wat maakt die andere goden valse goden?

Deze aarde zal nog lang bestaan, totdat onze zon een nova wordt en dat duurt nog heeeeeel lang.
Jammer dat je een fantasievriendje nodig hebt om je angst voor je eindig leven weg te moffelen, om goed van kwaad te onderscheiden met behulp van regels uit een boekje ipv je natuurlijk ge-evolueerd geweten, jezelf met hem/haar/het boven andersdenkenden te kunnen plaatsen!
Jammer!!

Ik raad je aan terug te keren naar de harde werkelijkheid, en je te ontdoen van de mist die over je denken ligt.
Die werkelijkheid is hard, maar zoveel mooier dan alle religieuze sprookjes bij elkaar.
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,
is not "Eureka!" (I've found it!),
but "That's funny..."

Isaac Asimov

lngr

lngr

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 10:42

100% mee eens
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!
Homer Simpson

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 25 september 2005 - 12:23

Margriet,

ik ken je niet, maar ik hou nu al van je. Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Erik

Erik

• >250 berichten
  • 300 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 12:39

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Niet beter idd omdat het niet slechter kan dan dit!
Nog altijd jammer!
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,
but "That's funny..."

Isaac Asimov

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 13:08

Niet beter idd omdat het niet slechter kan dan dit!
Nog altijd jammer!

Het verschil tussen Margriets bericht en de jouwe is dat jij geen respect toont voor haar.

Erik

Erik

• >250 berichten
  • 300 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 13:27

Het verschil tussen Margriets bericht en de jouwe is dat jij geen respect toont voor haar.

Respect verdien je beste P door respect te tonen.
Haar dogma heeft geen respect voor andersdenkenden!

Er zal nooit een einde komen aan die discussie totdat God zelf er een einde aan maakt. En dat zal gebeuren. Elke knie zal buigen, en elke tong zal zeggen dat HIJ God is. Of je er nu in gelooft of niet, je knie zal buigen, en je tong zal het zeggen...

....

bid eens tot deze God. Vraag Hem eens of Hij je de wijsheid wilt geven, waar je naar op zoek bent.

Waar zie ik hier het respect waarover jij het hebt?

Wat ik zie is misplaatste verhevenheid!
De werkelijkheid is vaak pijnlijk p, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
but "That's funny..."

Isaac Asimov

CreaBea

CreaBea

• >100 berichten
  • 116 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 13:51

Er zal nooit een einde komen aan die discussie totdat God zelf er een einde aan maakt. En dat zal gebeuren. Elke knie zal buigen, en elke tong zal zeggen dat HIJ God is. Of je er nu in gelooft of niet, je knie zal buigen, en je tong zal het zeggen...
....
bid eens tot deze God. Vraag Hem eens of Hij je de wijsheid wilt geven, waar je naar op zoek bent.

Ik vind dit inderdaad ook niet uitblinken in respect. Misschien zijn de Christenen de grootste groep gelovigen, +/- 1.8 miljard (trouwens al opgesplitst in vele kleinere groeperingen), maar dat betekent nog steeds dat er +/- 4.3 miljard mensen NIET in deze god geloven.

Zullen al deze knieen buigen en tongen zeggen? Ook van de bosjesman en de papoa, welke nog nooit een Christen (ook niet op tv) hebben gezien? Lijkt me sterk...

lngr

lngr

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 14:03

Vinden christenen het niet zielig dat alle mensen die geboren zijn voordat jezus stierf voor hun zonden niet in de hemel gekomen zijn?
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!
Homer Simpson

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 25 september 2005 - 14:28

Vinden christenen het niet zielig dat alle mensen die geboren zijn voordat jezus stierf voor hun zonden niet in de hemel gekomen zijn?

Verkeerde vraag, aangezien deze uitgaat van een verkeerde aanname.

lngr

lngr

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 14:35

Johannes 14:6-7

'Ik ben de weg, de waarheid en het leven,' antwoordde Jezus. 'Iemand kan alleen naar de Vader gaan via mij. Als je mij zou kennen, zou je ook mijn Vader kennen. Van nu af aan ken je hem; je hebt hem gezien.'

You stand corrected.
Homer Simpson

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 25 september 2005 - 14:40

Tegencorrectie: Jezus is er altijd al geweest, ook voordat hij als mens werd geboren.

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 14:49

Tegencorrectie: Jezus is er altijd al geweest, ook voordat hij als mens werd geboren.

Met alle respect...ik zie geen concensus in de gelovige wereld over het al dan niet bestaan hebben van Jezus...spaar me dus overtuigde conclusies,ze berusten op niets.
huh?

CreaBea

CreaBea

• >100 berichten
  • 116 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 14:50

Jezus is dus ook (een) God, uitgaande van wat jij zegt en de 3-eenheid. Hij komt op aarde, laat zich kruisigen, rolt de steen weg en gaat weer naar God toe, want die miste hij toch al. Wat is eigenlijk "het grote offer" dat wordt gemaakt dan? Dat hij anderhalve dag pijn heeft geleden?

lngr

lngr

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 14:56

Klazon,

Mattheus 3:17
'Hij is mijn enige Zoon, de man naar mijn hart'

Ik vind het best als jij zegt dat God en Jezus 1 en dezelfde zijn en dat Jezus OOK altijd heeft bestaan. Echter, jij interpreteert de bijbel dan wel symbolisch. Mijn vraag is nu waarom je dat wel symbolisch interpreteert, maar de schepping niet.
Homer Simpson

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures