Onderzoek van einstein?!?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 123

Onderzoek van einstein?!?

Jarenlang heb ik met het beeld rondgelopen dat Albert Einstein een natuurkundige en een uitvinder was, tot er laatst een docent van me (hij is niet helemaal 100%, sommige dingen die hij zegt kloppen, andere zijn gelogen/fabeltjes, dat laat me twijfelen) zei dat Einstein ook een onderzoek had gedaan naar neurotransmitters en dat hij daarmee een manier had gevonden om het immuunsysteem van mensen een flinke boost te kunnen geven. volgens mijn docent is dat ook hoe een aantal mensen het voor elkaar krijgen om met bijna geen kleding in een ijskoude omgeving te zitten zonder vatbaarder te worden voor ziektes.

Zoals ik al zei laat het feit dat het uit de mond van die docent kwam me twijfelen, maar ook omdat ik nooit ergens heb gelezen dat Einstein ooit iets met neurotransmitters heeft gedaan.

ik gok er dus op dat einstein niet genoeg van neurotransmitters af wist om te kunnen weten of die het immuunsysteem een boost konden geven, en dat dus het verhaal niet waar is, maar ik weet het niet zeker dus vandaar mijn vraag: is dit verhaal waar?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Onderzoek van einstein?!?

Ik heb even gezocht op internet, maar ik kan er niets over vinden. Ik snap de link ook niet tussen het toedienen van neurotransmitters en het boosten van het immuunsysteem. Ben ik benieuwd welke neurontransmitters hij in gedachte had.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 123

Re: Onderzoek van einstein?!?

zelf kon ik me daar in het begin ook niet veel bij voorstellen, maar ik dacht na een tijdje dat het misschien wel kan dat het immuunsysteem harder zou gaan werken door bepaalde signalen vanuit de hersenen. als je die signalen dan kan stimuleren zou je het immuunsysteem kunnen "verbeteren". maar ik ben geen expert op het gebied van neurowetenschappen, dus ik kan er naast zitten

Reageer