Springen naar inhoud

Spanning en druk (ii)

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 april 2011 - 08:39

Ik quote even uit mijn cursus:

Met behulp van de “Stelling van de tetraŽder”
kunnen we gelukkig bewijzen dat voor een volledige
karakterisatie van de spanningstoestand in een
punt de kennis van de spanningscomponenten op
drie vlakken door dat punt en die onderling loodrecht
op elkaar staan voldoende is.

Nu lijkt me die Stelling van de tetraŽder vrij onvindbaar, op een enkel resultaat in google na, waaruit ik kan besluiten dat de stelling zou thuishoren in de continuŁmmechanica.

Desalniettemin ben ik wel geÔnteresseerd in wat de stelling nu net inhoudt. Kan iemand daar misschien kort iets meer over vertellen?

Bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 april 2011 - 10:25

Nu lijkt me die Stelling van de tetraŽder vrij onvindbaar, op een enkel resultaat in google na, waaruit ik kan besluiten dat de stelling zou thuishoren in de continuŁmmechanica.

Als het je echt interesseert, zoek dan op Pointcarrť de pagina van "Mechanica van het continuŁm", gegeven door dezelfde prof. In het hoofdstuk van spanningen zijn er een paar pagina's aan gewijd.

Ik heb indertijd gewoon de tekening die er staat in MMVC bekeken en er verder geen aandacht aan besteed.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 april 2011 - 10:33

Bedankt, ik heb het document gevonden op Pointcarrť!
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures