Springen naar inhoud

Driehoeksmeetkunde?

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 april 2011 - 14:34

Hallo,

Komt het nu door de zon (hopelijk) of ben ik gewoon er volledig naast aan het kijken...
driehoek.png

Hoe wordt de uitdrukking voor LaTeX bekomen? De horizontale zijde op de rechtse figuur heeft lengte LaTeX en de verticale heeft lengte LaTeX . Maar hoe ik daar door projectie die uitdrukking uit kan halen? Ik zit misschien in het verkeerde assenstelsel te kijken ofzo :s

Alvast bedankt voor jullie moeite voor deze ietwat domme vraag ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Burgie

Burgie

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 april 2011 - 14:39

Eigenlijk hetzelfde antwoord als ik net in je ander topic postte ;)
Krachtenevenwicht voor het driehoekje uitdrukken. In de x-richting: LaTeX vermenigvuldigd met het oppervlak van de zijde waarop de spanning inwerkt (LaTeX in dit geval); zelfde gedachtengang met LaTeX ... levert de gevraagde uitdrukking.

Veranderd door Burgie, 23 april 2011 - 14:41

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 april 2011 - 15:31

Erg bedankt, Burgie ;)

Ik voelde net toen ik je antwoord las in het andere topic dat ik hier hetzelfde zou aantreffen. Ik had beter moeten nadenken :P
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures