Springen naar inhoud

Mangrvoven

• Log in om te kunnen reageren

Liekeu

Liekeu

• >250 berichten
  • 281 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 april 2011 - 15:51

Beste forumleden.

Ik heb van de prof 2 foto's gekregen, van exact dezelfde plaats. Tussen beide foto's zit volgens mij een aanzienlijk aantal jaren tussen (geen idee hoeveel, want dat wordt niet vermeld en is aan ons zelf om uit te maken trouwens).

We weten wel dat er mangrove-bossen te zien zijn en water. Aangezien mangroven dichtbij de zee voorkomen. Op de foto's zie ik ook een aantal meren.

Op de eerste foto zijn er een aantal kleine meren te zien, en daarboven 1 lange stroom die binnenkomt bovenaan rechts de foto en stopt middenin de foto.

Op de 2e (en dus recentere) foto zijn de kleine meren weg. Er zijn nu min of meer aaneengesloten meren op een iets hogere positie en ze zijn ook groter. Het lijkt of ze gevormd werden uit die stroom van de 1e foto, maar dan wel 'verlaagd' zijn tov de stroom op de 1e foto. Want die lange stroom is op de 2e foto niet terug te vinden.

Enfin beetje verwarrend uit te leggen..
Dit is een verschil dat ik waarneemde. We hoeven er geen uitleg voor te geven, maar ik probeer er toch ťťn voor te vinden.. wat zou dit kunnen zijn? Hoe zou dit kunnen komen? Ecologische of menselijke factoren?

Ik dacht: die kleine meertjes zijn uitgedroogd, overgroeid met vegetatie.
Maar ik kan geen verklaring vinden voor het 'eventuele' feit dat: uit die stroom op de 1e foto verschillende meertjes zouden gevormd werden die min of meer aaneengesloten zijn. En dan zeker niet voor het feit dat ze lager gelegen zijn dan de oorspronkelijke stroom op die 1e foto.

Mvg!
Liekeu

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 april 2011 - 15:57

Ik kan er mij wel iets bij voorstellen, maar zou ik toch de foto's eens mogen zien?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Liekeu

Liekeu

• >250 berichten
  • 281 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 april 2011 - 16:18

Geen probleem. Maar zou ik ze mogen sturen privť?

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 april 2011 - 16:24

Dat mag, maar ik weet niet zeker of ik je ga kunnen helpen. Als je ze gewoon hier plaatst kan iedereen de afbeelding zien en wordt de kans op hulp een stuk groter. Hier staat uitgelegd hoe je een afbeelding kan toevoegen aan je bericht.
Als je echt privť wilt breng me dan op de hoogte via PB.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures