Springen naar inhoud

Stroming van water over halve cilinder

• Log in om te kunnen reageren

Luuk1

Luuk1

• >100 berichten
  • 200 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 april 2011 - 21:18

Wie kan me helpen met onderstaand probleem? Heb vanalles geprobeerd, maar ik kom er maar niet op het antwoord uit, nogal frustrerend..

Zie onderstaande figuur

flow.JPG

Ik mag aannemen dat de stroomsnelheid niet van de verticale coordinaat z afhangt, maar alleen varieert in de stromingsrichting (x), dus U(x,z) = U(x). Het probleem moet ik oplossen met potential flow. Nu moet ik het volgende aantonen:

LaTeX

met
LaTeX LaTeX LaTeX

------------------------------------------------------------------------------

Vanwege de continuity equation weet ik dat het volgende geldt

LaTeX

Hoe ga ik nu verder? Ik dacht zelf aan de Navier Stokes vergelijkingen waarin je viscositeit verwaarloost en gravity meeneemt, maar dit heeft me nog niet het goede antwoord opgeleverd.

Of moet ik iets doen met het resultaat voor de stroming rondom een cilinder die volgt uit de potential flow theory?

Bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Burgie

Burgie

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 april 2011 - 22:28

Vervang LaTeX door LaTeX in de continu´teitsvergelijking. Zo bekom je volgende gelijkheid: LaTeX . Je herkent duidelijk al wat factoren die ook aanwezig zijn in de te bewijzen vergelijking.

Pas nu zelf de wet van Bernoulli toe om een tweede verband te krijgen tussen LaTeX en LaTeX .

Luuk1

Luuk1

• >100 berichten
  • 200 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2011 - 15:43

Dankje voor je hulp, hij is nu gelukt! Eigenlijk was hij best simpel, ik dacht alleen op de foute manier.

Veranderd door Luuk1, 28 april 2011 - 15:43

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures