Springen naar inhoud

Hofstede versus Islam problematiek

• Log in om te kunnen reageren

-Frankenstein-

-Frankenstein-

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2005 - 22:32

De volharde mening en de sociologische kijk op de Islam van KK is er bij mij op de lagere en middelbare school er letterlijk ingeramd tot strafwerk toe. Het valt me dat de ideolie die KK aanhangt een grote aanhang heeft bij leraren, psychologen en bij mensen tussen de 50 en 58. Laatst ben ik een socioloog tegengekomen en ik dacht he dat is leuk en begon over van Hofstede en de inhoud van de Islam te praten. Elke keer als ik over de koran begon werd hij witheet. Misschien weet er iemand ook iets over zijn ervaringen over deze stroming te vertellen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

-Frankenstein-

-Frankenstein-

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2005 - 14:37

oeps, ik had per ongeluk mijn vorige post gewist

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2005 - 14:48

:shock:

We hebben hier geen opzijntongbijtend smaailietje... Daarom maar het bovenstaande.

Je weet wel, ik heb een en ander klaar, maar ik wacht nog op dozijnen inhoudelijke reacties van iemand op mijn gefundeerde bijdragen... Ze mogen zelfs pluriform zijn, vloeiend en witheet.

Overigens staat er een typfoutje in je bericht van 25 Sep 05, 22:32: het moet idee-olie zijn, tenzij die " l" in jouw woordje moet vervangen worden door een "t"?

Met vele groenten vanwege je onschuldige Roland. ;)
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre
Ni de réussir pour persévérer
(Guillaume le Taciturne)

-Frankenstein-

-Frankenstein-

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2005 - 15:34

Roland de hoop op een eerlijk antwoord heb ik al lang opgegeven. Ik ben weliswaar niet oud en wijs maar wel jong en ervaren.

Terug te gaan in de tijd van de verstikkende politieke correctheid waarin ik ben opgegroeid. Op de lagere school had ik een leraar die doodleuk dia's van Mao draaide voor de klas, ook hadden wij discussies of het niet beter zou zijn dat er Turks naast het Nederlands op treinstations zou worden omgeroepen. De VVD en de NSB werd door deze leraar over een kam gescheerd. Denk je nou echt dat je deze mensen kan veranderen, nou vergeet het maar.

Echter hun kinderen zijn vaak zo rascistisch als de pest, hoe zou dat nu komen .....?

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 oktober 2005 - 16:41

Is dit een topic om te zeuren dat we zo misverstaan zijn? :shock: of zullen we er ook iets van maken.

De drijfveer achter mensen die niks verkeerd over immigranten kunnen horen, is mischien een tegengewicht van de xenofobische mensen die alles wat anders is willen tegen gaan.

Vaak hoor je deze mensen zeggen dat kankeren op de moslim problematiek geen goed effect heeft, maar alleen maar de discriminatie bevorderd.

Aan de andere kant kunnen deze mensen het probleem niet voor ogen zien en verbloemen het.

Als moderator, speel aub niet op de man (KK) maar hou het globaal, een scheld conversatie sta ik hier niet toe.

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 16:00

Is dit een topic om te zeuren dat we zo misverstaan zijn? ;) of zullen we er ook iets van maken. ...

Neen, Opperbeste DPW, het is een speelse jedoch expliciete herhaling van een uitnodiging tot een inhoudelijke discussie. :shock:

Voor het overigige kan ik leven met je reactie.

Terloops: xenofoob doet me telkens weer denken aan Xenofoon. Een van de weinige dingen die ik me nog herinner is dat thalassa en thalatta beide goed waren. ;) Het leven kan toch mooi zijn als men het het water aan het midden van de wereld beheerst.
(Guillaume le Taciturne)

GJ_

GJ_

• >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 16:30

Als moderator, speel aub niet op de man (KK) maar hou het globaal, een scheld conversatie sta ik hier niet toe.

Maar wel conversaties van moslimjagers.

Of ze nou een hakenkruis dragen, een kale knikker en een bomberjasje met de nederlandse vlag hebben of in dar al Harb menen te wonen, het geeft aan dat men vijandig tegenover een hele groep mensen staat.

En dan heb ik persoonlijk liever wat gescheld, hoewel dit op een forum net zo min ergens toe kan leiden.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 16:36

Onderbouw je verklaring GJ, denk aan de forumregels.

Ik vindt het niet netjes dat je hier mensen met nazis of neonazis. Als je zo'n resolute stelling wilt aannemen, moet je het toch echt beter onderbouwen.

GJ_

GJ_

• >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 16:45

Onderbouw je verklaring GJ, denk aan de forumregels.

Ik vindt het niet netjes dat je hier mensen met nazis of neonazis. Als je zo'n resolute stelling wilt aannemen, moet je het toch echt beter onderbouwen.

Ik vind dat de personen in kwestie dat beter doen dan ik.
Ik zal me voorlopig even beperken tot het lezen van deze delen van het forum.

------------------------------------------------------------------------------------------
Niet toegestaan zijn....
De volgende dingen worden niet toegestaan op dit forum. Indien je dit wel doet zullen maatregelen worden getroffen (zie "Maatregelen" hieronder).

* Discriminerende / racistische / beledigende of denigrerende taal
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Dat geld natuurlijk voor mij maar ook tegenover moslims

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 16:54

...Maar wel conversaties van moslimjagers.

Of ze nou een hakenkruis dragen, een kale knikker en een bomberjasje met de nederlandse vlag hebben of in dar al Harb menen te wonen, het geeft aan dat men vijandig tegenover een hele groep mensen staat.

En dan heb ik persoonlijk liever wat gescheld, hoewel dit op een forum net zo min ergens toe kan leiden.

GJ, ik ken jou niet, en jij kent mij niet. Ik maak er een regel van van nooit mensen op een forum -- ook al zijn zij slechts virtueel -- aanleiding te geven om te denken aan begrippen zoals belediging, laster, smaad en eerroof. Dat helpt echt, zeker op dat ogenblik dat men het niet meer ziet zitten, als men geen echte argumenten meer heeft.

Je hebt al enkele malen gerefereerd aan dat Dar al-Harb. Indien het je irriteert is het waarschijnlijk om de verkeerde reden(en); indien je me erom vraagt zal ik ook nog uitleggen waarom.

Ik zal het blijven herhalen (point n'est besoin d'espérer, etc.): ik sta niet vijandig tegenover een hele groep mensen, zelfs niet tegenover een enkel individu. Ik sta vijandig -- en daar laat ik geen enkele twijfel over bestaan -- tegen een totalitaire ideologie die vijandig staat tegen democratie. Als ik dan al vijandig zou staan tegenover mensen, individuen, dan is het tegen de Harry Mulischen van vandaag die de loftrompet opsteken over die totalitaire ideologie.

In netiquette betekenen hoofdletters: ROEPEN. IK HERHAAL HET NOGMAALS: IK VISEER GEEN MENSEN MAAR WEL EEN -- ELKE -- TOTALITAIRE IDEOLOGIE.
(Guillaume le Taciturne)

• Gast

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 16:55

GJ je bent een intelligent persoon.

Kan je mij uitleggen hoe het komt dat ik moslimvrienden heb ?

-Frankenstein-

-Frankenstein-

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 16:57

post Wo 5 Okt 05, 16:55 = Frankenstein

PNCO

PNCO

• >250 berichten
  • 657 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 16:58

[quote]In netiquette betekenen hoofdletters: ROEPEN. IK HERHAAL HET NOGMAALS: IK VISEER GEEN MENSEN MAAR WEL EEN -- ELKE -- TOTALITAIRE IDEOLOGIE.[/quote]

kan hier niet meer dan mee eens zijn. Maar schijnbaar is deze gedachtengang voor veel mensen gelijk aan zware kritiek (tot aan discriminatie) tov o.a. de Islam.. en dat werkt nou niet echt goed voor een discussie..[/quote]

GJ_

GJ_

• >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 17:01

...
Je hebt al enkele malen gerefereerd aan dat Dar al-Harb. Indien het je irriteert is het waarschijnlijk om de verkeerde reden(en); indien je me erom vraagt zal ik ook nog uitleggen waarom......

waarom dan?

De enigen die ik ken die die kreet nl graag gebruiken zijn diegenen die menen dat moslims er maar 2 dar's op nahouden. En die dus menen dat ze of de vriend of de vijand moeten zijn. En dus menen dat moslims vijanden zijn.

en @gast: ik ken hier wel 100 gasten, maar ik neem aan dat je zelf wel weet waarom je moslimvrienden hebt.

GJ_

GJ_

• >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2005 - 17:04

IK VISEER GEEN MENSEN MAAR WEL EEN -- ELKE -- TOTALITAIRE IDEOLOGIE.

Waarom begin je dan niet wat dichter bij huis, dat praat wat gemakkelijker. De katholieke kerk is net zo totalitair om dr maar een te noemen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures