Ti-84 plus / grafieken plotten

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Ti-84 plus / grafieken plotten

Hallo,

Sinds een week is er een instelling o.i.d op mijn grafische rekenmachine Ti-84 plus veranderd, waardoor ik niet meer meerdere grafieken kan plotten.

Als ik op Y= klik (links boven), dan staat er voor de Y1, Y2, Y3 etc, een pijltje die je kan veranderen in 2 pijltjes of in 1 pijltje met een streep. Maar bij alle andere grafische rekenmachines van dit merk en type, staat er een soort slash / voor de Y1 en Y2 etc.

Hoe kan ik dit veranderen??

Alvast hartstikke bedankt!

Grt!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Ti-84 plus / grafieken plotten

kto schreef:Hallo,

Sinds een week is er een instelling o.i.d op mijn grafische rekenmachine Ti-84 plus veranderd, waardoor ik niet meer meerdere grafieken kan plotten.

Als ik op Y= klik (links boven), dan staat er voor de Y1, Y2, Y3 etc, een pijltje die je kan veranderen in 2 pijltjes of in 1 pijltje met een streep. Maar bij alle andere grafische rekenmachines van dit merk en type, staat er een soort slash / voor de Y1 en Y2 etc.

Hoe kan ik dit veranderen??

Alvast hartstikke bedankt!

Grt!
Ga op die plaats staan met je cursor en probeer met enter uit wat je kan veranderen.

Berichten: 4

Re: Ti-84 plus / grafieken plotten

Ga op die plaats staan met je cursor en probeer met enter uit wat je kan veranderen.
Dat heb ik al geprobeerd.. maar dan verandert het pijltje alleen in een pijltje met een streep of 2 pijltjes.. krijg die slash niet terug.. weet je het dan toevallig? Bedankt iig voor de moeite!!

Gebruikersavatar
Berichten: 67

Re: Ti-84 plus / grafieken plotten

Meerdere keren enter indrukken. Je kiest zo de soort van lijn waarin je grafiek geplot moet worden (stippelijn, aaneengesloten lijn, dikke lijn, ...).

En als je het echt niet meer weet, kun je nog altijd het geheugen van je rekenmachine wissen ('2nd +' dan '7', '1' en tenslotte '2' indrukken). ;)

Berichten: 4

Re: Ti-84 plus / grafieken plotten

Echelon schreef:Meerdere keren enter indrukken. Je kiest zo de soort van lijn waarin je grafiek geplot moet worden (stippelijn, aaneengesloten lijn, dikke lijn, ...).

En als je het echt niet meer weet, kun je nog altijd het geheugen van je rekenmachine wissen ('2nd +' dan '7', '1' en tenslotte '2' indrukken). ;)
Naja, bij meerdere keren enter drukken krijg ik dus die verandering van pijltje, naar een pijltje met een streepje, en naar 2 pijltjes. Terwijl daar gewoon die slash hoort te staan.

Ik denk dat wij een andere rekenmachine hebben.. want '2nd + ' dan '7', '1'en tenslotte '2' zorg niet voor wissen van geheugen.... En het probleem is dat ik bij 'Prgm' allemaal handmatig formules etc heb ik ingevoerd die ik tijdens de centrale examens ook nodig heb.. en die zijn bij het geheugen wissen weg denk ik?

Pff ik ben een lastige haha.. super bedankt iig voor de moeite!!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Ti-84 plus / grafieken plotten

Ik weet wat je probleem is, waarschijnlijk heb je onder 'apps' op 'transform' gedrukt.

Oplossing:
  1. Druk terug op 'APPS'
  2. Helemaal onderaan de lijst staat 'Transfrm', druk hier (terug) op
  3. Kies 'Uninstall'
  4. Druk op y= en kijk of je probleem opgelost is, normaal gezien wel ;)
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 4

Re: Ti-84 plus / grafieken plotten

Kravitz schreef:Ik weet wat je probleem is, waarschijnlijk heb je onder 'apps' op 'transform' gedrukt.

Oplossing:
  1. Druk terug op 'APPS'
  2. Helemaal onderaan de lijst staat 'Transfrm', druk hier (terug) op
  3. Kies 'Uninstall'
  4. Druk op y= en kijk of je probleem opgelost is, normaal gezien wel ;)
Echt super bedankt!! Het is gelukt en opgelost, dit was precies wat nodig was inderdaad! Echt hartstikke bedankt voor de hulp!!

Berichten: 1

Re: Ti-84 plus / grafieken plotten

Echt super bedankt!! Het is gelukt en opgelost, dit was precies wat nodig was inderdaad! Echt hartstikke bedankt voor de hulp!!


Ik had net hetzelfde probleem, ook SUPER BEDANKT!

Reageer