Wassmelter met zonneenergie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 6

Wassmelter met zonneenergie

Hallo

Ik ben een student ingenieur en in mijn vrije tijd hou ik me bezig met imkeren. De bijen produceren zoals iedereen wel weet was. Deze was zit in ramen van een bepaalde afmeting. Maar wanneer deze was oud wordt moet hij er uit gesmolten worden. Nu bestaan er al enkele wassmelters maar deze zijn niet zo optimaal. Nu vroeg ik mij af. Hoe maak ik een wassemelter die door middel van zonneenergie zeer warm wordt en deze warmte optimaal gebruikt. Ja kan het vergelijken met het zonneboiler concept waarin een zonnecollector wordt gebruikt om deze warmte op te wekken. Hierbij zijn mijn vragen dan. Welk glas gebruik ik het best? Hoe isoleer ik het best? En hoe produceer het dan de meeste warmte? Als je zin hebt om hier mee over na te denken mag dit altijd. en als je al kennis hebt in dit soort zaken is deze altijd welkom. alvast bedankt.

Grroetjes

Balam

Berichten: 3

Re: Wassmelter met zonneenergie

Hallo Balam, kan je even wat meer uitleg geven over je vraag?

Je zegt dat de wassmelter zeer warm gemaakt moet worden, maar hoe warm dan precies?

Groene warmtebronnen zoals een zonneboiler of een warmtepomp zijn immers niet echt gekend om hoge temperaturen te genereren...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Wassmelter met zonneenergie

Bijenwas smelt typisch tegen 65 graden C
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer