Schakelen naar burgerlijk

Reageer
Berichten: 6

Schakelen naar burgerlijk

Hallo,

Ik zit momenteel in het laatste jaar in mijn opleiding industrieel ingenieur.

Daar mijn resultaten goed zijn en ik het nog volledig zie zitten zou ik graag nog voor burgerlijk ingenieur gaan.

Ik heb lang getwijfeld maar ik had uiteindelijk mijn zinnen gezet om in Gent de richting "werktuigkunde-elektrotechniek" met afstudeerrichting "regeltechniek en automatisering" te doen.

Echter, nu ik de lesroosters van dit jaar bekijk blijkt dat bijvoorbeeld voor het tweede semester de vakken die ik zou moeten volgen voor het brugprogramma en de vakken die ik zou moeten volgen voor het masterprogramma extreem veel overlappen: Maandagvoormiddag, dinsdag, woensdagnamiddag en donderdagnamiddag zijn er telkens twee overlappende lessen. Enkel de vrijdag zou ik alle lessen kunnen meedoen.

Ofwel interpreteer ik de lesroosters volledig verkeerd, maar dit is toch wel heel erg. Een paar overlappende uren begrijp ik nog, maar zo veel?

Ik zie dit eigenlijk niet meer zitten om op dergelijke manier deze studies te doen. De overstap van industrieel naar burgerlijk op zich is al moeilijk, laat staan dat de vakken dan nog allemaal overlappen.

Iemand die toevallig deze studies doet en wat meer raad weet?

En is het overlappen van vakken geen zo'n ramp, omdat je dan bijvoorbeeld wel meer studietijd hebt en je notities van iemand anders kan vragen?

mvg,

Simon

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Schakelen naar burgerlijk

simon333 schreef:Ofwel interpreteer ik de lesroosters volledig verkeerd, maar dit is toch wel heel erg. Een paar overlappende uren begrijp ik nog, maar zo veel?

Ik zie dit eigenlijk niet meer zitten om op dergelijke manier deze studies te doen. De overstap van industrieel naar burgerlijk op zich is al moeilijk, laat staan dat de vakken dan nog allemaal overlappen.
Ik denk dat je verkeerd kijkt.

Ik doe de 1e master elektrotechniek momenteel, en ik heb het even opgezocht, en je eerste jaar ga je moeten dit doen. Ik denk dat je veronderstelde dat je je brugprogramma kon combineren met je eerste master, maar dat klopt dus niet. Je moet volgens hetgeen ik gevonden heb eerst een jaar brugprogramma doen (met de vakken hieronder). Daarna kun je pas beginnen aan je eerste master.

Afbeelding

In geval van twijfel: contact opnemen met Katrien Rotman ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer