Ballon

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 67

Ballon

Kort vraagje:

Kun je een ballon in de lucht (tijdelijk) laten zweven door hem te vullen met helium en er dan een gewichtje aan te hangen?

Berichten: 1.816

Re: Ballon

Tijdelijk laten zweven? Meestal wel.

Verder kun je er elk gewicht aan hangen dat je wil, maar misschien zweeft ie dan niet meer.
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 67

Re: Ballon

Misschien begrijp jij mij verkeerd, of ik jou, maar ik bedoelde natuurlijk of de ballon stil kan blijven hangen door hem een even grote neerwaartse kracht te geven door middel van een gewichtje.

Berichten: 1.816

Re: Ballon

Kun je dan toch gewoon uitrekenen of meten. Blaas je ballon op met Helium en meet de opwaartse kracht.

Leg op een redelijk goede weegschaal een gewichtje van , zeg 50 gram en maak je ballon er aan vast. Het verschil wat je dan ziet kun je ( ca) aan je ballon hangen.

Natuurlijk wilde ik je verkeerd begrijpen, je vroeg toch alleen maar of je er een gewicht aan kon hangen?
LiA

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Ballon

Kun je dan toch gewoon uitrekenen of meten. Blaas je ballon op met Helium en meet de opwaartse kracht.
Zelf een ballon met helium opblazen is niet voor iedereen een optie omdat weinig mensen een heliumfles in huis hebben. Maar waar een wil is is een weg naar de feestwinkel, daar kan iedereen een ballon met helium kopen.

Reageer