Springen naar inhoud

Snelheid afleiden


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Dahkla91

    Dahkla91


  • 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2011 - 15:04

Er geldt LaTeX

LaTeX
LaTeX
LaTeX


Leid de formule voor de snelheid af.
r=5,97 mm
Ik heb geen idee hoe dat moet, want ik weet niet wat v k en n is.
Ik kan v wel uitrekenen met de normale formule, maar dan heb ik 10 antwoorden.

Dit zijn mijn gegevens:
tijd afstand
0,18 sec 10 cm
0,34 sec 20 cm
0,61 sec 30 cm
1,02 sec 40 cm
1,28 sec 50 cm
1,56 sec 60 cm
1,88 sec 70 cm
2,24 sec 80 cm
2,62 sec 90 cm
2,75 sec 100 cm

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

In physics I trust

    In physics I trust


  • >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 mei 2011 - 15:43

Die moeten alle tien aan je vergelijking voldoen. Ofwel voldoen ze alle 10 exact, ofwel niet. In dat laatste geval kan je curve fitting kiezen om de parameters te bepalen.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

#3

Dahkla91

    Dahkla91


  • 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2011 - 09:22

Ik had 4 verschillende kogeltjes gebruikt voor m'n proef en heb ik de tijd, afstand(=100 cm) en de straal gemeten:
de v had ik uitgerekend dmv deze formule: v=afstand/tijd

r (meter)
0,00199
0,002985
0,00595
0,007575

v
0,189035917
0,363636364
0,892857143
0,980392157

moet ik dan de k(constante) gaan bereken door k=v/r te gaan gebruiken ? (van deze forumule v=k*r^n)


k=v/r
k
94,99292303
60,91061367
150,060024
129,4247072


En wat houdt curve fitting precies in? En hoe kan ik de 'n' bepalen?

Veranderd door Dahkla91, 19 mei 2011 - 09:25






0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures