Springen naar inhoud

Ontwerpen snelkoker


  • Log in om te kunnen reageren

#1

snaps

    snaps


  • 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2011 - 19:14

Het is de bedoeling om een snelkoker (drukvat) te ontwerpen en hierbij het gepaste materiaal te kiezen. (Gegeven: 2,6 bar; 250mm diameter; 250mm hoogte; dikte en materiaal vrij te kiezen)

Uit de radiale en axiale spanning die in het drukvat ontstaat kan ik de wanddikte berekenen. Echter kom ik hier uit op een waarde van minder dan een halve mm bij Stainless Steel. In de praktijk is dat echter een dikke millimeter.

Bekijk vb eens een blikje cola. Het blikje is waarschijnlijk wel bestand tegen de druk maar je kan het zo bij elkaar nijpen.
Hoe zou ik dit 'niet bij elkaar kunnen nijpen' kunnen modelleren? Hoe kan je de blutsen voorkomen?

Het volgende heb ik al geprobeerd: Doorbuiging beperken door het als een halve cilinder (C-profiel) te bezien met puntkracht in het midden, echter levert dit ook een te dunne wanddikte op.

Iemand soms nog een idee?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures