Moment berekenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Moment berekenen

Hallo beste allemaal

ik wil graag geholpen worden met het berekenen van sluisdeur.

ik moet een complete berekening maken van een sluisdeur , aangezien ik nog nooit een sluis deur heb berekend, daarom weet ik ook niet hoe dat moet. dus ik begin simple weg.

1 = ik heb een sluisdeur van 5m lang en 6.3 meter breed, van stalenplaat achter en voor en daar tussen 4 koker profielen. deze profielen zijn luchtkisten en zal helpen met het gewicht van de deur. ik wil graag het maat gevende belasting op de koker profiel berekenen en daarbij het moment berekenen. Ik denk het onderstaande koker profiel is niet maatgevend de 2e van onderstaande profiel zou maatgevend kunnen zijn omdat de 2e van onder krijgt de helft van rechts en de helft van links belasting.

2= de deur hangt aan de bovenkant en onderkant zogenaamd taats en halsbeugel. hoe bereken ik moment t.g.v. eigen gewicht. stel je voor dat gewicht 2000 kN is.

alvast bedankt.

Groeten van liaqat

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Moment berekenen

Iemand die hier een handje kan toesteken?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Moment berekenen

1 = ik heb een sluisdeur van 5m lang en 6.3 meter breed, van stalenplaat achter en voor en daar tussen 4 koker profielen. deze profielen zijn luchtkisten en zal helpen met het gewicht van de deur. ik wil graag het maat gevende belasting op de koker profiel berekenen en daarbij het moment berekenen. Ik denk het onderstaande koker profiel is niet maatgevend de 2e van onderstaande profiel zou maatgevend kunnen zijn omdat de 2e van onder krijgt de helft van rechts en de helft van links belasting.
Ik denk dat deze vooralsnog onbeantwoord bleef omdat niet echt duidelijk is wat nu precies de bedoeling is. een fatsoenlijke schets zou al kunnen helpen. Ook verduidelijking verder, want liaquatomid wil de maatgevende belasting op een koker berekenen, maar geeft bijvoorbeeld al niet aan welke van de 4 kokers, en
de 2e van onderstaande profiel zou maatgevend kunnen zijn omdat de 2e van onder krijgt de helft van rechts en de helft van links belasting.
is een wel bijzonder onduidelijke ;) formulering.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer