Twijfel bij studiekeuze

Reageer
Berichten: 16

Twijfel bij studiekeuze

dag medestudenten

ik zit nu momenteel in het 5e jaar wetenschappen-wiskunde (met 3 uur fysica :s), daarvoor heb ik 4 jaar latijn gedaan, ben overgestapt omdat het mij niet meer interesseerde. Nu zit ik hier wel goed, maar het is juist die fysica: we krijgen les van een (ex-) burgerlijk ingenieur en hij maakt de lessen en examens veel te ingewikkeld en moeilijker dan het zou moeten. Maar de andere wetenschappen gaan zeer vlotjes. Nu, van kindsaf aan wou ik dokter worden. maar nu hoor ik dat je daarvoor een zware ingangsexamen moet voor afleggen, en ik ben bang dat ik niet slaag. Ook hoor ik dat dokters echt geen leven meer hebben: ze moeten constant werken. Nu, dat is dus een probleem voor mij. Ik kan echt niet 2 uur aan een stuk zitten blokken. Al mijn jaren heb ik achter de rug zonder een poot te hoeven uitsteken, ik behaalde altijd mooie cijfers. Mijn grootste troef is dat ik ontzettend goed kan onthouden. Ik let gewoon heel goed op in de klas en ik onthoud dat voor een hele lange tijd. Bij het studeren is dat ook zo, alles gaat er vlotjes in maar het is dat ik gewoon nooit lang aan een stuk kan leren. Zal dit problemen opleveren voor latere studies in de geneeskunde? Heeft iemand hier ervaring mee?

En om een sportdokter te worden, moet je hetzelfde studeren als een gewone huisarts?

En tenslotte weet er iemand een andere beroep die goed bij mijn studies zouden passen?

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Twijfel bij studiekeuze

Zelf heb ik ook de richting wetenschappen-wiskunde (8u wiskunde) gevolgd.

Mijn mening is dat je in geen enkele richting zult slagen als je niet bereid bent er voor te werken.

Als je niet goed bent in blokken is elke zware richting (inclusief dokter) een probleem.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Reageer