Concurrentiebeding

Moderator: Rhiannon

Reageer

Concurrentiebeding

Per 1 januari 2010 heb ik mijn ontslag gekregen i.v.m economische reden. In mijn arbeidscontract stond een concurrentiebeding voor een tijdsvak van 2 jaar en 25 km. Via het kantongerecht heb ik dit aangevochten en de rechter heeft het concurrentie verlaagt naar een jaar (dus 1 jan 2011) wel heeft de rechter bepaald dat ik tot augustus 2011 geen eigen onderneming mag starten in de kappersbranche. Nu is het volgende Mijn ficale partner heeft nu een eigen onderneming gestart in kappersbenodigheden en ik ben in loondienst. ik heb een arbeidscontract, loonstrook en mijn werggever betaald gewoon loonheffing. Mijn ex-werkgever heeft me nu gedagvaard voor een kort geding hij vindt dat ik het concurrentiebeding overtreedt.

omdat het een schijnconstructie zou zijn. Nu is mijn vraag kan iemand hier meer over vertellen ? ik mag in loondienst gaan werken en de naam van de onderneming komt overeen met mijn naam. Alleen staat er niets op mijn naam waaruit blijkt dat ik een eigen onderneming drijf. overschrijdt ik nu het concurrentiebeding ?

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Concurrentiebeding

Zoals ik zie heb je alles volgens de regels op papier. De periode van een jaar is voorbij en je bent in loondienst.

Je ex-werknemer zal aan moeten tonen dat jij je niet aan de regels houd.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Concurrentiebeding

De bewijslast ligt inderdaad bij de ex-werkgever, maar je staat niet heel sterk, is mijn eerste indruk. Als je werkgever nog niet eens alleen je "gewone" partner is maar óók nog eens je fiscale partner, dat geeft dat heel duidelijk aan dat het uiteindelijk gewoon om dezelfde portemonnee gaat. Daarmee heeft je ex-werkgever een sterk argument in handen dat het om een schijnconstructie gaat.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: Concurrentiebeding

Dit hangt af van je concurrentiebeding. Als je dat op het forum plaatst, zal ik er naar kijken en je advies geven.

Reageer