Antirookbeleid kan 13.000 levens redden

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Antirookbeleid kan 13.000 levens redden

Antirookbeleid kan 13.000 levens redden


Door een effectief tabaksontmoedigingsbeleid zijn de komende tien jaar in Nederland 13.000 mensenlevens te redden. Dat zegt directeur Lies van Gennip van antirookorganisatie Stivoro, op basis van nog niet gepubliceerd Europees onderzoek.


Antirookorganisaties overwegen op Wereld Niet Roken Dag, dinsdag 31 mei, een bijeenkomst te organiseren waar zij onder meer de resultaten presenteren van het Nederlandse deel van een omvangrijk Europees onderzoek naar de gevolgen van tabaksgebruik en antirookbeleid. Het onderzoek is gehouden in zestien landen, en gefinancieerd door de Europese Commissie.


...


Lees verder: http://medischcontact.artsennet.nl/Tijdsch...vens-redden.htm


Bron: Medisch Contact

Berichten: 134

Re: Antirookbeleid kan 13.000 levens redden

google laat me in de steek. Ik ben op zoek naar een artikel wat ik enkele jaren geleden las over verslaving, hierin werd vermeld dat neiging tot verslaving voor een groot deel genetisch was aangelegd en dat het percentage verslaafden door de geschiedenis heen eigenlijk nooit veranderd is.


Deze bewering van Stivoro staat nl enigszins haaks op dat onderzoek. Uiteraard is het goed om vanuit de maatschappij een ontmoedigend beleid tov ongezonde gewoontes te voeren, maar het moet gebaseerd zijn op werkelijkheid en niet omslaan naar een ultrafanatieke anti-houding. Welke bij Stivoro nog wel eens te bemerken is.

Reageer