Verband (chemie)

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 12

Verband (chemie)

Hallo,

Voor ons examen moeten wij het verband weten tussen al onze hoofdstukken bij chemie.

De hoofdstukken zijn:

1.

Reactiesnelheid (waarbij we effectieve botsingen, activeringsenergie hebben gezien)

Invloeden van reactiesnelheid (concetnratie van reagentia, druk, temperatuur, katalysator, verdelingsgraad)

Definitie van reactiesnelheid

Snelheidswet

De reactiesnelheid constante k

Reactiemechanismen (elementaire processen, snelheid van elementaire processen en snelheid van tot reactie)

2.

Dynamisch evenwicht (homogeen en heterogeen evenwicht)

De wet van chemische evenwicht

verschuiven van chemisch evenwicht ( concentratieverandering,volumeverandering, drukverandering, temperatuursverandering, invloed katalysator)

Aflopende omkeerbare, onmogelijke evenwichtsreacties

3.

Zuren en basen (alle berekeningen van ph)

Titratie

Neutralisatie

Ik zou graag het verband weten xD zodat ik dit kan oplossen op mijn examen.

Ik vermoed al een verband vooral dan tussen evenwicht en concentratie enz dat het allemaal nauw aan elkaar licht vooral dan om ph's te berekenen enz

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Verband (chemie)

Wetenschapsforum is geen huiswerkmachine. Dat houdt dus in dat kant en klare oplossingen en antwoorden hier niet worden aangereikt. Wel willen we je helpen als je ergens op vast zit, en een specifieke vraag hebt. De beste manier om het verband te achterhalen is die hoofdstukken bestuderen. Als je dan nog ergens op een probleem stoot, kan je het hier posten.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 12

Re: Verband (chemie)

Wetenschapsforum is geen huiswerkmachine. Dat houdt dus in dat kant en klare oplossingen en antwoorden hier niet worden aangereikt. Wel willen we je helpen als je ergens op vast zit, en een specifieke vraag hebt. De beste manier om het verband te achterhalen is die hoofdstukken bestuderen. Als je dan nog ergens op een probleem stoot, kan je het hier posten.
Wel het probleem is dat ik het niet snap en het verband niet vind!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.253

Re: Verband (chemie)

Het is ook wel aardig om te zien dat je het juiste antwoord naar mijn idee al zelf gegeven hebt. Maar die twijfel, he??

Bedenk je bijvoorbeeld eens welke aanpak je voor alle sommen in de hoofdstukken moest doen. Die gelijke benadering betekent dat er een gelijk principe aan ten grondslag ligt. Let wel, omrekenen van g naar mol en naar molair is geen principe. Dat kan je vergelijken met woordjes leren bij Engels, maar jij bent opzoek naar de grammatica.

Succes,

Wdeb
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Berichten: 12

Re: Verband (chemie)

Wdeb schreef:Het is ook wel aardig om te zien dat je het juiste antwoord naar mijn idee al zelf gegeven hebt. Maar die twijfel, he??

Bedenk je bijvoorbeeld eens welke aanpak je voor alle sommen in de hoofdstukken moest doen. Die gelijke benadering betekent dat er een gelijk principe aan ten grondslag ligt. Let wel, omrekenen van g naar mol en naar molair is geen principe. Dat kan je vergelijken met woordjes leren bij Engels, maar jij bent opzoek naar de grammatica.

Succes,

Wdeb
Dus het verband zou dan zijn. Dat wanneer je een concetratie van een stof verandert je ook het evenwicht zou kunnen veranderen en je hele andere ph berekeningen krijgt en het dus ook kan betekenen dat door de verandering van het evenwicht een ph reactie niet meer mogelijk is?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Verband (chemie)

Nee, dat kun je allemaal niet zo stellen. Ik denk dat het verstandig is als je eerst eens (terug) de boeken induikt. Met kennis komt inzicht.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer