[folding] uitvallen laptop

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

[folding] uitvallen laptop

Hallo,

Ik merk dat als f@h actief is, en mijn laptop is niet op netstroom aangeschakeld, mijn computer onverwacht uitvalt, eerder dan is slaapstand te gaan, wat de gebruikelijke procedure is bij een kritisch lage toestand van de batterij. Bovendien lijkt het alsof de f@h client wel draait (en duidelijk processorgebruik eist) , maar nooit meer een unit binnen levert.

Dit lijken toch serieuze problemen, iemand die er raad mee weet?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [folding] uitvallen laptop

Ik merk dat als f@h actief is, en mijn laptop is niet op netstroom aangeschakeld, mijn computer onverwacht uitvalt, eerder dan is slaapstand te gaan, wat de gebruikelijke procedure is bij een kritisch lage toestand van de batterij.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, de precieze oorzaak weet ik niet maar in mijn geval had ik met behoorlijk wat batterij slijtage te maken. Bijgevolg viel/valt m'n computer na ongeveer 15 minuten uit, ook zonder in slaapstand over te gaan.

Ben je zeker dat je batterij nog in orde is?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [folding] uitvallen laptop

Dan klinkt het me nog bekender in de oren, aangezien ik al de melding heb gehad 'Consider replacing your battery'. (Wel maar anderhalf jaar oud, maar bon). Dan zal ik maar even stoppen met folding totdat ik een nieuwe batterij heb gekocht...
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: [folding] uitvallen laptop

Dit lijken toch serieuze problemen, iemand die er raad mee weet?
In de windows power settings->change advanced power settings

kun je het kritische niveau van je batterij instellen. Die waarde verhoog je beter totdat hij wel gewoon in slaapstand gaat.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [folding] uitvallen laptop

Dank je, ik wist niet dat je dat zo eenvoudig kon aanpassen.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [folding] uitvallen laptop

Omtrent die batterij kan je kijken of ze nog in garantie is, anderhalf jaar vind ik een nogal korte periode. In mijn geval was de garantie namelijk net verlopen (zo gaat dat wel vaker met die dingen...). Verder heb ik ook nog niet de moeite genomen om een nieuwe aan te schaffen. Gewoon op netstroom werkt ook ;) .
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [folding] uitvallen laptop

Anderhalf jaar is idd erg snel. Ik heb 2 jaar garantie op mijn laptop. Ik ken iemand met dezelfde computer (zelfde model), bij wie de batterij eveneens kapot was na een dik jaar. De uitleg van de verkoper was dat de garantie op de laptop is, en niet op de batterij ervan ;) .

Al ga ik dat na de examens toch eens vragen, je weet nooit.

Netstroom werkt idd prima, maar ik gebruik hem nogal mobiel :P
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 346

Re: [folding] uitvallen laptop

Ik zou in ieder geval F@H niet gebruiken als je niet op netstroom zit.

Dit trekt de batterij wel heel snel leeg.

Op batterijen heb je volgens mij bijna altijd slechts 6 maanden garantie, dus inderdaad vrij kansloos om je op garantie te beroepen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [folding] uitvallen laptop

Arjant2 schreef:Ik zou in ieder geval F@H niet gebruiken als je niet op netstroom zit.

Dit trekt de batterij wel heel snel leeg.

Op batterijen heb je volgens mij bijna altijd slechts 6 maanden garantie, dus inderdaad vrij kansloos om je op garantie te beroepen.
Enkel snel leegtrekken of ook snel doen verslijten?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 346

Re: [folding] uitvallen laptop

Verslijten durf ik niet te zeggen echter of de warmte die de laptop genereerd goed is voor de batterij?

Ik weet het niet, maar kan me iets bij voorstellen als dit een negatieve invloed zou hebben.

Maar dat is een hypothese ;)

Reageer