Materiaal gasschuif in aluminium carburateur

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Materiaal gasschuif in aluminium carburateur

Beste metaal-enthousiastelingen,

Ik ben bezig om voor een RC-autotje een nieuwe carburateur te draaien/frezen, en heb een vraagje mbt het te gebruiken materiaal voor de gasschuif.

De originele carburateur is van aluminium met een verchroomd stalen gas-tonnetje (met gas-tonnetje bedoel ik de gasschuif, maar deze roteerd ipv dat hij op en neer gaat)

Voorbeeld fototje:

http://img192.imageshack.us/img192/6199/carba.jpg

Bij carburateurs voor brommers zoals Dellorto wordt oa kunststof of verchroomd staal gebruikt als gasschuif.

Door deze carburateur stroomd echter methanol (met een percentage olie, dus het tonnetje wordt ook enigzins gesmeerd) en dit is niet geschikt voor kunststof.

Verchromen is me te duur, dus ik ben opzoek naar een alternatief.

Ik ben bekend met de goede glijeigenschappen van brons in staal, maar of dit voor een vretend materiaal als Aluminium ook geld is mij onbekend.

Kortom, is dit een goed alternatief?

Of misschien wel RVS?

Etc.

De diameter van het gas-tonnetje moet circa 10mm worden, de carburateur pas ik daar op aan.

Op het uiteinde van het gastonnetje moet M5 of M6 schroefdraad worden gesneden (met een snijplaatje) dus het materiaal moet redelijk te verspanen zijn.

Ik had ook al een zeer hard stalen asje gevonden, echter was dit dus niet te verspanen.

Ik hoop dat ik alle informatie heb gegeven.

Bvd, Niek de Wildt

Reageer