Weetjes

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 247

Weetjes

Misschien kijk ik er falikant naast, maar bestaat er een 'weetjes' rubriek?


Misschien is het wel eens leuk om een wetenschappelijke weetjesgroep te openen ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Weetjes

In het WSF café staat er een topic over weetjes en algemeen verspreide misvattingen. Het is daar eerder in de vorm van een spelletje en dus geen algemene lijst met opsommingen, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar deze spelvorm.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 1.816

Re: Weetjes

Ben al wat ouder en heb dus ook het nodige omtrent weetjes meegemaakt.

Vroeger waren er zelfs boekjes die ze per jaar bundelden, heb er zelfs nog 2 van 1960 enz. "De wetenschap vordert" heetten ze en zijn best leuk om te lezen, met allerlei diciplines in de wetenschap.

Daarna kreeg je de "Kijk" en natuurlijk "Natuur en Techniek", nu heet dat "NWT" en zo meerdere. Dat zijn dan alleen nog maar populaire weetjes.


Maar de ontwikkelingen gaan sneller dan dat ze boeken kunnen drukken.


Denk dat het handiger is om sites te vragen met leuke wetenschappelijke info en ook dan zul je enigszinds specifiek moeten zijn want anders is het een dagtaak om alles te lezen.


Ken er een paar die ik graag zie bv:

Chemisch2Weekblad, Nu.nl (wetenschap) en Elektor news, maar er zullen er ongetwijfeld veel meer zijn.
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 247

Re: Weetjes

oke, thanks

Reageer