Denktank waterglijbaan

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Denktank waterglijbaan

Hallo iedereen

Ieder jaar organiseer ik een feestje ter gelegenheid van mijn verjaardag. Elk jaar ben ik van plan iets speciaals te doen. Vorig jaar had ik een dampend warm zwembad, dit jaar dacht ik voor een waterglijbaan te gaan.

In navolging van deze jongens: http://www.youtube.com/watch?v=DO0kCigr09w

De buis is een PE-magnum afvoerbuis. Jammer genoeg kost dit in de groothandel (excl belasting) al snel 150 euro voor 1 meter. Ik ben op zoek naar een alternatief hiervoor

De volgende ideeën kwamen mij al te binnen, maar jullie mening, daar zoek ik vooral naar!
  • Een glijbaan (tweedehands) kopen en gebruiken (echter: te smal)
  • Houten platen buigen (zoals je wel eens op een skatepark ziet)
Het ontwerp zou gelijkaardig worden gebruikt zoals in het filmpje, maar dan met een 15m³ zwembad.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Denktank waterglijbaan

verplaatst naar praktische en overige wetenschappen
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Denktank waterglijbaan

Indien het voor éénmalig (1 seizoen of zo) gebruik zou zijn:

met betonplex kom je al een heel eind: ik had als kind ook een glijbaan in betonplex, en die heeft jaren buitengestaan zonder rot te worden, en ging (droog) heel goed.

In een natte omgeving zal die wel sneller kapot gaan, maar ik denk dat dat dan nog heel goed moet meevallen.

Je maakt dan de breedte die je wilt, + twee zijkanten (zo'n 10-15 cm hoog) die je samen met de langsbalken aan het "glijvlak" bevestigt. Uit 1 plaat moet je dan ong. 5 m glijbaan kunnen halen, voor zo'n 40€ (???).

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Denktank waterglijbaan

benodigdheden: 1 helling, 1 plastiek zeil, 1 tuinslang en 1 doos bruine zeep

Men legge het plastiek zeil op de helling, en wrijft het in met bruine zeep. ;) Eventjes tuinslang erop en klaar.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer