Springen naar inhoud

Ballistische spiegelopstelling

• Log in om te kunnen reageren

ALGje

ALGje

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juni 2011 - 12:33

Beste Forumleden,

Zie de opstelling in de bijlage.

Met behulp van deze spiegelopstelling wil ik met behulp van 1 highspeedcamera (HSC) (1) twee verschillende aanzichten filmen van een projectiel (4) (ter oriŽntatie: het projectiel vliegt bij deze opstelling als het waren uw scherm naar binnen). Hiermee kan ik vervolgens de instabiliteit c.q. hoekafwijkingen bepalen van het projectiel in een bovenaanzicht (yaw afwijking) en een zijaanzicht (pitch afwijking). Aangezien ik geen beeldafwijkingen wil zien moet er loodrecht van de twee aanzichten een spiegel (3) geplaatst worden.
Het is belangrijk dat de optische weglengten voor beide aanzichten gelijk blijven (i.v.m. het focussen van het beeld) (2).

Ik wil graag de hoek (alpha) van de twee spiegel als een functie L1 (afstand lens camera tot projectiel) en L2 (afstand projectiel tot hoekpunt spiegels) zodoende dat de gereflecteerde lichtstralen van het projectiel de cameralens raken. Ik heb in de tweede bijlage wat hoeken gedefinieerd maar hang een beetje vast, ik zie niet hoe ik verder moet.

Hebben jullie misschien tips/adviezen hoe ik dit probleem zou kunnen aanpakken?

Bedankt,

Groeten Luc

Bijgevoegde miniaturen

• Afbeelding__10_.jpg

Bijgevoegde afbeeldingen

• Naamloos.jpg

Veranderd door ALGje, 04 juni 2011 - 12:36

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44856 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 juni 2011 - 17:21

verplaatst naar optica en akoestiek
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures