Ballistische spiegelopstelling

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 5

Ballistische spiegelopstelling

Beste Forumleden,

Zie de opstelling in de bijlage.

Met behulp van deze spiegelopstelling wil ik met behulp van 1 highspeedcamera (HSC) (1) twee verschillende aanzichten filmen van een projectiel (4) (ter oriëntatie: het projectiel vliegt bij deze opstelling als het waren uw scherm naar binnen). Hiermee kan ik vervolgens de instabiliteit c.q. hoekafwijkingen bepalen van het projectiel in een bovenaanzicht (yaw afwijking) en een zijaanzicht (pitch afwijking). Aangezien ik geen beeldafwijkingen wil zien moet er loodrecht van de twee aanzichten een spiegel (3) geplaatst worden.

Het is belangrijk dat de optische weglengten voor beide aanzichten gelijk blijven (i.v.m. het focussen van het beeld) (2).

Ik wil graag de hoek (alpha) van de twee spiegel als een functie L1 (afstand lens camera tot projectiel) en L2 (afstand projectiel tot hoekpunt spiegels) zodoende dat de gereflecteerde lichtstralen van het projectiel de cameralens raken. Ik heb in de tweede bijlage wat hoeken gedefinieerd maar hang een beetje vast, ik zie niet hoe ik verder moet.

Hebben jullie misschien tips/adviezen hoe ik dit probleem zou kunnen aanpakken?

Bedankt,

Groeten Luc
Bijlagen
Afbeelding__10_.jpg
Afbeelding__10_.jpg (439.86 KiB) 273 keer bekeken
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (20.75 KiB) 271 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Ballistische spiegelopstelling

verplaatst naar optica en akoestiek
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer