Springen naar inhoud

De bijbel,het boek van een bloed god.

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Satyr

Satyr

• >100 berichten
  • 139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 september 2005 - 21:31

Wel hier een nieuw onderwerp om het oude en nieuwe testament,in mijn ogen is er een nieuw testament gekomen omdat het oude zijn werk al heeft gedaan.Er word uitvoerig gesproken over bloedoffers,oorlogen,slavernij.Angst zaaien was hun weg naar binnen en de mensheid die toen nog zo bijgelovig waren als maar wat, te onderdrukken of zelfs te vermoorden.Vandaag de dag zie je dat ook weer terug maar de extreme moslims zouden moeten weten dat t in deze tijd niet meer werkt.
Dat wisten de christenen al :shock: Vandaar het nieuwe testament met minder bloed...want dat kan in deze moderne tijd toch niet meer? hahaha
Mensen zouden afhaken en de kerk zou zijn deuren kunnen sluiten..nee dan maar een iets vriendelijke manier van hersenspoelen 8)
Christenen jullie kunnen jullie verleden niet verdoezelen,Jehova/allah was, is en blijft een bloed god in mijn ogen en dat veranderd de zaak niet om de bijbel maar te herschrijven en zijn bloedbevlekte pagina's te verwijderen.

hier nogmaals jullie oude texten uit de bijbels van jehova:

[quote]"And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie: That they all might be damned -- 2 Thessalonians 2:11-12

Deuteronomy 12:27
And thou shalt offer thy burnt offerings, the flesh and the blood, upon the altar of the LORD thy God: and the blood of thy sacrifices shall be poured out upon the altar of the LORD thy God, and thou shalt eat the flesh.

During a battle with a rival group, God lets the Israelites kill more of the enemy when Moses holds his magic staff of God in the air. When Moses lets his hand fall down, the enemy prevails in battle. The Israelites weaken, but don't destroy the enemy. God promises that one day he will get his revenge and destroy them entirely. - Exodus 17:8-14

God commands one of his prophets to walk through the city of Jerusalem and put a mark on the forehead of the men who are crying out about the wickedness of the city. God then sends out some other men to kill everyone in the city who isn't owned by one of the men who have the mark on their foreheads. God tells the men not to spare or have mercy or pity on anyone: "Slay utterly old and young, both maids, and little children, and women." These men obey God's word and the streets run with the blood of the innocent. If you were the child or wife of a man who didn't happen to be crying about the abominations of the city when the prophet came by, you would be killed. When the prophet realized the horror that God intended, he begged God not to do such an evil thing. God replied to the prophet that he wouldn't change his mind or be merciful or have pity on the people of the city. Tell this story the next time a Christian tries to tell you, "For God so loved the world..."- Ezekiel 9:3-10

God says that those who don't kill everyone exactly as he commanded will be cursed, "and cursed be he that keepeth back his sword from blood." - Jeremiah 48:1,10

God threatens to send wild beasts among his chosen people that will steal their children from them and eat them. He then tells them that if they still don't obey him, he will cause them to eat their own children. - Leviticus 26:22,29

God makes a comprehensive list of all the horrible things that will happen if his chosen people don't follow the laws and commandments that are in the Bible. Included are such things as hemorrhoids, scabs, itching which doesn't heal, blindness, insanity, sores from head to foot, famine, cannibalism and pestilence from all sides. - Deuteronomy 28:15-68

Luke 12: 47
47 And that servant, which knew his lord's will, and prepared not himself, neither did according to his will, shall be beaten with many stripes.

Matthew 10: 34-36
34 Think not that I am come to send peace on earth: I came not to send peace, but a sword.
35 For I am come to set a man at variance against his father and the daughter against her mother and the daughter in law against her mother in law.
36 And a man's foes shall be they of his own household

Here, more blood sacrifice is needed to remove the curse of leprosy jehova has inflicted:
Leviticus 14:34[/quote]

En wat betreft de mythe jezus;
He stole (Luke 19: 29-35; Luke 6: 1-5),
He lied (Matthew 5:17; 16: 28; Revelation 3: 11)
He advocated murder (Luke 19: 27)
He demanded one of his disciples dishonor his parents and family (Luke 9: 59-62)

En er is nog veel meer

The blood of God's countless innocent victims cries out from the ground..."Don't forget us!" Let us avenge their suffering by returning the cry..."NEVER AGAIN!"

[/quote][quote][/quote]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 28 september 2005 - 21:48

Vrij goedkoop om engelse citaten te plakken.
Als je het zou vertalen heb je er iig tijd in gestoken.
Bronvermelding zou je vervolgens ook sieren aangezien je vast zelf niet de teksten naast die bijbel quotes zelf heb geschreven.
En aangezien de bijbel zelf hebreeuws, grieks en een vleugje aramees is kun je dat ook gewoon rustig de nederlandse vertaling plaatsen. Zo moelijk is die niet te vinden.

Oja, Yehova schrijven is natuurlijk je goed recht. Of dat er werkelijk staat is alleen sterk de vraag, gezien het ontbreken van klinkers.

Wat is trouwens je stelling en het doel van dit geheel?
Is dat een discussie op gang te zetten of is het christentje pesten?

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2005 - 09:11

Twee zaken waaraan ik erger is de opmerkingen van de vorige post, n.l.:

Dat het gemakkelijk is om Engelse teksten te gebruiken, zonder deze in het Nederlands te vertalen en dat het zou sieren om tijd in te steken om het te vertalen. Een goed opgeleid persoon is zelf in staat om Engels te lezen en te begrijpen waarover het gaat, een woordenboek is voor een leek een oplossing.

Ten tweede, ook overgens in de vorige post , met de opmerking ''christentje pesten'' is een blijk dat men zich aangevallen voelt en niet open staat voor kritiek, en da's jammer. Want kritiek, zeker als het opbouwend is, kan een zeer positieve werking hebben. De positieve kracht kan veranderingen teweeg brengen. Maar helaas is de harde werkelijkheid dat maar weinig mensen open staan voor veranderingen en dat zij graag zaken bij het ouden willen laten. Tevens spelen traditie, opvoeding en overtuiging een belangrijke rol om veranderingen tegen te houden, omdat men zich dan veiliger voelen in die / hun overtuiging. De meerderheid heeft overal grote kritiek op politieke plannen en denken, waarom niet op godsdienstig gebied? Tijden waar godsdienst de absolute macht had is voorbij. Men dient niet te vergeten dat godsdienst een denkstelsel is en dat god, mocht deze bestaan, totaal buiten staat van het menselijk denken.

Ik sprak kort geleden met een Iraanse collega die mij uitlegde dat de islam godsdienst - politiek niet het overheersende element binnen de Iraanse samenleving is, want binnen de islam zijn er diverse stromingen, waar ook niet gelovigen en plek hebben binnen die samenleving. De politieke islam drukt wel haar stempel als het gaat om vrijheden, maar van totale onderdrukking kan geen sprake zijn, zolang dat de politieke islam niet bedreigt worden. Wij in het westen hebben altijd het beschuldigde Nederlandse vingertje naar het Oosten, maar zonder gerede kennis is het beter om niet de hand in eigen boezem te steken.

In de bijbel, bestaande uit veel diverse boeken heeft net als de koran, thora pasages die ter discussie gesteld kan worden. Personen zoals Jezus gaat niet vrij uit, want Jezus was net als wij mens van vlees en bloed, onderhevig aan verleidingen. Ook Mohammed gaat niet vrij uit, net als Koning David. Niemand is heilig, zelf de paus niet. Laten we leren van fouten en niet onze hoofd in het zand steken of voor haasje spelen en net doen dat we niets weten.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 september 2005 - 13:02

Ik als 2de hands Amerikaan kan stellen dat engelse stukken tekst geplakt in Nederlandse stukken tekst erg irritant zijn. Als ik dit forum lees denk ik namelijk in het Nederlands, als ik iets engels lees schakel ik over naar het denken in het engels, en voor je het weet ben ik een engels bericht aan het typen als antwoord.

Verder is kritiek altijd goed, als het goed is opgebouwt. Dit is het echter niet, en mijn ervaring verteld mij dat Satyr ook helemaal niet geintereseerd is in de mening van een ander, maar alleen in zijn gelijk krijgen.

Christentje-pesten is dus helemaal niet zo'n slechte benaming voor een eenzijdig laten we alle slechten kanten van het christendom uitlichten onderwerp.

Het zou wat anders zijn als de schrijver echt geinteresseerd was in wat andere mensen te melden hadden.

Erik

Erik

• >250 berichten
  • 300 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2005 - 13:38

en mijn ervaring verteld mij dat Satyr ook helemaal niet geintereseerd is in de mening van een ander, maar alleen in zijn gelijk krijgen

Ehhh.... hoe was het ook alweer.... iets met POT en KETEL en VERWIJT en ZWART enzo?!

Overigens vind ik de post van Satyr niet veel zeggend, dus van christentje pesten is imo hier wel een beetje sprake.
Maar ach, ik wijt dat aan een stukje irritatie gevoed door constante aanvallen van gelovige zijde in topics over bijvoorbeeld evolutie en het inferieur zijn van ongelovigen in zaken als moraal en ethiek.

Wie kaatst kan de bal verwachten.
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,
is not "Eureka!" (I've found it!),
but "That's funny..."

Isaac Asimov

• Gast

Geplaatst op 29 september 2005 - 15:51

en mijn ervaring verteld mij dat Satyr ook helemaal niet geintereseerd is in de mening van een ander, maar alleen in zijn gelijk krijgen

Ehhh.... hoe was het ook alweer.... iets met POT en KETEL en VERWIJT en ZWART enzo?!

Overigens vind ik de post van Satyr niet veel zeggend, dus van christentje pesten is imo hier wel een beetje sprake.
Maar ach, ik wijt dat aan een stukje irritatie gevoed door constante aanvallen van gelovige zijde in topics over bijvoorbeeld evolutie en het inferieur zijn van ongelovigen in zaken als moraal en ethiek.

Dat heb ik gezegd, grappenmaker. By the way, dpw heeft alle recht dit te zeggen aangezien satyr inderdaad niet geinteresseerd is in de mening van een ander.

Groet Johan

Erik

Erik

• >250 berichten
  • 300 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2005 - 15:56

Beetje op je teentjes getrapt Johan?

Dat heb ik gezegd, grappenmaker.

Wat heb je gezegd?

By the way, dpw heeft alle recht dit te zeggen aangezien satyr inderdaad niet geinteresseerd is in de mening van een ander.

Lees jij ook wel eens wat mensen schrijven?

Jij bent toch wel geinteresseerd in de mening van een ander?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,
but "That's funny..."

Isaac Asimov

Johan_vd

Johan_vd

• >100 berichten
  • 245 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2005 - 16:01

Lees jij ook wel eens wat mensen schrijven?

Jazeker en als jij al je posts terugleest zul je zien dat je vaak onterechte kritiek hebt op mensen en zeer aanvallend over komt.

• Gast

Geplaatst op 29 september 2005 - 17:00

Was dat niet zoiets als "jezelf verlagen tot het niveau van anderen?"

Erik

Erik

• >250 berichten
  • 300 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2005 - 17:34

Jazeker en als jij al je posts terugleest zul je zien dat je vaak onterechte kritiek hebt op mensen en zeer aanvallend over komt.

Kritiek is onterecht als je het kunt weerleggen, dat heb ik jou nog niet zien doen.
Wat je wel doet is niet antwoorden op de vragen die gesteld worden en wedervragen stellen.

En wat jij als aanvallend ervaart is waarschijnlijk de pijnlijke waarheid waar je niet mee kunt omgaan.
Als je bang bent om in je hemd te komen te staan in een discussie moet je hem niet aangaan.

Ik had al gezegd dat ik mij niet echt kon vonden in de post van de TS, maar dat ik de beweegredenen wel kan begrijpen.
Begrijp je het nu?

Was dat niet zoiets als "jezelf verlagen tot het niveau van anderen?"

Daar heb je wel gelijk in denk ik, maar dat zegt dan heel wat over het niveau van die anderen.
but "That's funny..."

Isaac Asimov

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 september 2005 - 17:44

*zucht*

Dit gaat helemaal nergens meer over.

-slotje-
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures