Springen naar inhoud

Caffeinecreme maken

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

peter18

peter18

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2011 - 18:56

Hallo Forumleden,

ik zal het maar eerlijk bekennen, ik ben absoluut geen expert, de reden dat ik mijn vraag hier plaats is uit medisch oogpunt daar ik zeer extreme zwellingen rond mijn ogen heb en de creme welke ik voorheen gebruikte uit de handel is gehaald (door notabene de hema).

Ik gebruikte een antiwallen creme met koffie extract of terwijl Caffiene basis.

Nu zat er veel meer in dan Caffiene alleen maar dit is het werkzame bestandsdeel.

Na ongeveer een halfjaar alternatieven te hebben geprobeerd en het standpunt ingenomen te hebben dure alternatieven te weigeren (de creme koste slechts 3 euro voor 30 ml en een alternatief zou mij 18 / 30 euro voor 15 ml gaan kosten. Heb ik besloten zelf een poging te willen doen een vergelijkbare creme te maken.

Ik heb eerder al eens een creme gemaakt, ik kan mij dit niet goed herinneren dit was middelbare school werk.. Ik had 2 kookpunten en moest dit mengen wat samen een normale hydraterende basiscreme als resultaat had. Ik meen iets van een olie / water en een emulgator gebruikt te hebben.

Nu concreet mijn vragen:

1. Lost caffiene uitzichzelf op ? Ik zou dit in poedervorm toevoegen en dit dient wel met de creme te vermengen / in te trekken in de huid.

2. Weet iemand het basisprincipe van een basiscreme (het was eenvoudig maar voor mij al 12 jaar geleden).

3. Is er iemand bekend met de verhouding, kracht van caffiene ? de huid is gevoelig onder de ogen en ik vraag mij af welke dosering ik dien te hanteren.

4. daar caffiene vocht af voert, het versneld de doorbloeding kan het de huid ook uitdrogen, is hier nog iets voor wat bij een creme als deze toegevoegd kan worden ? Er zitten doorgaans veel meer ingredienten in anti wallen cremes maar hier ben ik niet mee bekend.

Mijn doel is om dit op mijzelf uit te testen daarom ga ik graag verantwoord te werk en hoop ik dat iemand mij kan adviseren.

Afwachtend van reactie verblijf ik..

gr. Peter

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 juni 2011 - 20:44

Beste peter18, alhoewel je een mooie openingspost plaatste waarin je duidelijk tijd en moeite hebt gestoken staan onze regels het niet toe om persoonlijke medische problemen te behandelen. Om die reden gaat dit topic op slot.
Verder is het nooit aan te raden om zelfgemaakte chemische producten op jezelf te testen, zelfs niet als je de correcte bereiding van een zeep, crème of iets dergelijks zou kennen.

Voor deze problemen is je huisarts of dermatoloog de meest aangewezen persoon.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures