Springen naar inhoud

Materiaalkunde : afkoelingscurve

• Log in om te kunnen reageren

Untitled

Untitled

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 juni 2011 - 13:43

Goeiemiddag,

Voor een practica van materiaalkunde moeten we een afkoelcurve van een Lood-tin 90/10 samenstelling bepalen. Volgens onze leerkracht is dat de volgende, met links het fasediagram en rechts de afkoelcurve. We koelen van 330įC tot kamertemperatuur. De grafiek is bijgevoegd als bijlage.

Nu, mijn vraag is of dit wel een juiste afkoelcurve is? Ik dacht dat als we naar een volledige vaste fase gaan, er daar een horizontale rechte moet zijn op de stoltemperatuur.

Alvast bedankt,

Bijgevoegde miniaturen

• Afkoelcurve.png

Veranderd door Untitled, 07 juni 2011 - 13:44

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 juni 2011 - 16:42

Nu, mijn vraag is of dit wel een juiste afkoelcurve is? Ik dacht dat als we naar een volledige vaste fase gaan, er daar een horizontale rechte moet zijn op de stoltemperatuur.

DŠt geldt alleen indien je met een zuivere stof te maken hebt. Een mengsel van twee stoffen is dat niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Untitled

Untitled

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2011 - 18:42

Ok bedankt,
dus de afkoelcurve klopt?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44872 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 juni 2011 - 19:22

dus de afkoelcurve klopt?

Heb je je waarnemingen (tijd, temperatuur) correct verwerkt? Zo ja, waarom twijfel je dan aan die curve?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures