Technische planologie

Reageer
Berichten: 4

Technische planologie

Hallo,

ik doe nu 5VWO en moet dus volgend jaar een studie kiezen. Mijn oog is gevallen op de studie technische planologie, die je in Nederland alleen in Groningen kunt studeren. Groningen trekt mij dus helemaal niet (zal vast een leuke stad zijn maar de afstand staat mij tegen, woon namelijk in het zuiden des lands).

Nu ben ik afgelopen schooljaar ook in Leuven naar studies wezen kijken en in België lijkt het mij nu ook wel wat om te studeren. Bestaat er in België een studie die lijkt op technische planologie zoals die in Groningen gegeven wordt?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Technische planologie

Niet helemaal wat je zoekt denk ik, maar wat wel in de buurt komt: stedenbouw en ruimtelijke planning...

Nog één klein iets. Ik heb niet in detail gezocht, maar komt dit niet ook heel dicht in de buurt van de opleiding die je nu op oog hebt?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 4

Re: Technische planologie

Bedankt voor je reactie, alleen zoek ik naar een bacheloropleiding.

Nog iets: het leuke aan technische planologie in vergelijking met de hierboven genoemde studies vind ik het feit dat in Groningen meer op het technische aspect wordt gefocust ipv het maatschappelijke.

Anyone? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Technische planologie

cheesypoof schreef:Bedankt voor je reactie, alleen zoek ik naar een bacheloropleiding.

Nog iets: het leuke aan technische planologie in vergelijking met de hierboven genoemde studies vind ik het feit dat in Groningen meer op het technische aspect wordt gefocust ipv het maatschappelijke.

Anyone? ;)
Mja, ik laat het zoekwerk aan jou, maar letterlijk uit de tekst ivm de master planologie uit Amsterdam:
De (aansluit)master Planologie is een eenjarige opleiding die rechtstreeks aansluit op de WO bachelor Planologie aan de UvA.
Dus ze hebben in Amsterdam ook een Bacheloropleiding.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 4

Re: Technische planologie

Oeps, volgende keer beter lezen ipv haastig doornemen...

Over dat zoekwerk; ik hoopte eigenlijk dat er hier op het forum toevallig iemand rondhangt die zoiets in België doet en de beschrijving van de Groningse studie een beetje herkent. Ik heb voor meer studies, oa civiele techniek, gezocht naar een Belgische variant maar heel ver kwam ik niet aangezien het systeem daar (in ieder geval voor de technische studies) nogal verschilt van het Nederlandse.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Technische planologie

cheesypoof schreef:Oeps, volgende keer beter lezen ipv haastig doornemen...

Over dat zoekwerk;
Ja, ongelukkig uitgedrukt van mij... Ik bedoelde het zoekwerk op de site van UvA :P . Om daar de bachelor terug te vinden. Persoonlijk vind ik de site niet super, daarmee.

Dan ivm de opleiding in Vlaanderen: ik moet zeggen dat ik er nog nooit van heb gehoord. Buiten dan de Master die ik je eerder toonde (wordt btw wel aan quasi elke unief gegeven)... Niet om je te ontmoedigen ofzo hoor, hopelijk bewijs je het tegendeel ;) , maar ik vrees er eerder voor.

Wat ik mij wel afvraag (noem het curieus :P ): je wilt niet naar Groningen wegens te ver, maar wel naar Vlaanderen :P ?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Technische planologie

Na een rappe Google-search, kwam ik op volgende site terecht. En ik quote:
... Aangezien de studie Ruimtelijke Ordening en Planologie mij erg aansprak en omdat de studie in België niet bestaat, ...


PS: wel een interessante site volgens mij (voor jou dan).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 4

Re: Technische planologie

Tja, dat is dus ook de reden dat ik hier een accountje heb aangemaakt... ;)

Over Vlaanderen, ook al is het nog een end reizen, daar heb ik toch meer een 'thuis'-gevoel dan helemaal in Groningen, misschien ook omdat ik familie in Vl. heb wonen (niet dat ik zóveel waarde hecht aan familie en niet zelfstandig op weg kan hoor :P ), maar ook dichter bij vrienden die hier blijven e.d..

Reageer