Springen naar inhoud

Crossing over bij een circulair genoom

• Log in om te kunnen reageren

biologiestudent

biologiestudent

• >250 berichten
  • 269 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2011 - 10:53

Wanneer crossing over optreed i/e circulair genoom kunnen er 2 dingen gebeuren:
- als de homologe gebieden in directe herhaling voorkomen dan wordt het deel tussen deze gebieden verwijdert
- als de homologe gebieden in omgekeerde herhaling voorkomen dan worden delen i/h genoom gewoon verwisseld

Ik kan mij hier echter niets visueel bij voorstellen..

Ik heb al van alles zitten tekenen maar kom er echt niet uit hoe het komt dat bij een directe herhaling een stuk eruit gaat en dat hier bijvoorbeeld het deel niet gewoon wordt geswitcht..

Ik veronderstel dat er eerst een bocht wordt gemaakt in het circulair genoom waardoor er een 8-vormige lus wordt gevormd. Hierdoor komen de homologe stukjes mooi onder elkaar te liggen. Directe herhalingen worden dan indirect en indirecte worden direct (doordat een lus wordt gemaakt)

Dus bijvoorbeeld als in een genoom volgende directe herhaling optreedt: ABC ------- abc en er vormt zich een lus dan komen deze onder elkaar te liggen met aan beide kanten een lus:
---ABC---
---cba---
Hoe kan hieruit nu een stuk worden verwijdert? (namelijk het stuk tussen C en a)

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Sjitty

Sjitty

• >250 berichten
  • 320 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2011 - 23:28

Misschien helpt deze tekening:

Geplaatste afbeelding

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures