Springen naar inhoud

Myoglobine

• Log in om te kunnen reageren

Denizx

Denizx

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 september 2005 - 23:30

Hoi,

Ik zit nou met een dilemma! Ik wil myoglobine isoleren en op de een of andere wijze aantonen en ik zie overal zo'n beetje dat het met ELISA moet. Zie ik het verkeerd of zijn er wel andere/betere/efficiente manieren?
Alvast bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Sophia?

Sophia?

• >250 berichten
  • 323 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2005 - 15:23

Ik heb eens rondgekeken en ik denk dat ELISA de meest voor de hand liggende manier is. Dit is ook niet zo heel moeilijk, dus iets makkelijkers zal moeilijk te vinden zijn :shock:
"You're really full of yourself, aren't you?"
"Yeah. I like that about me."
- U Turn

Denizx

Denizx

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2005 - 17:59

Nee, ok.

Ik had het gevoel dat ik het verkeerd had begrepen. Het gaat bij mij in principe ook niet om de moeilijkheidsgraad, maar om de specifiteit en de haalbaarheid, dus financiŽle gedeelte. Vandaar dat ik zeker wilde zijn.
Bedankt voor de moeite.

Sophia?

Sophia?

• >250 berichten
  • 323 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 september 2005 - 12:44

Er zijn gewoon commerciele kits verkrijgbaar om ELISA of iets afgeleids daarvan te doen op myoglobine. Zo'n kit begeleidt meestal alle stappen van isolatie tot het in beeld brengen en eventueel quantificeren (van dat laatste weet ik niet of dat wel zo goed kan met ELISA...). Als je een kit gevonden hebt op de website van het bedrijf, kun je meestal ook wel de handleiding opvragen als pdf-bestandje, zodat je het vast eens door kan kijken alvorens te bestellen. Prijzen van kits lopen heel erg uiteen afhankelijk van de prijs van componenten en het aantal octrooien dat erop berust. Myoglobine-bepalingen worden veel gedaan in ziekenhuizen, volgens mij bijvoorbeeld bij patienten die net een myocardinfarct hebben gehad; je zou iemand van zo'n lab nog kunnen benaderen om te vragen naar details (zij doen ook concentratiebepalingen).

groet
"You're really full of yourself, aren't you?"
"Yeah. I like that about me."
- U Turn

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures