Windows register schoonmaken?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Windows register schoonmaken?

Mijn pc gaat de laatste tijd super langzaam en kan niet de oorzaak vinden. Nu las ik op de site: trage computer, dat het Windows register beschadigd kan zijn en dat een beschadigd register een trage pc kan veroorzaken. Nu heb ik heel wat computer versleten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar omdat ik absoluut niet de oorzaak van het probleem kan vinden (ik heb virus gecheckt en drivers geupdate), wil ik deze optie niet helemaal uitsluiten. Kan iemand mij bevestigen dat het Windows register inderdaad dit soort typen problemen kan veroorzaken?

Bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Windows register schoonmaken?

misschien een open deur, maar heb je er al eens zoiets als Ccleaner op losgelaten?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Windows register schoonmaken?

jeroenwf schreef:Mijn pc gaat de laatste tijd super langzaam en kan niet de oorzaak vinden. Nu las ik op de site: trage computer, dat het Windows register beschadigd kan zijn en dat een beschadigd register een trage pc kan veroorzaken. Nu heb ik heel wat computer versleten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar omdat ik absoluut niet de oorzaak van het probleem kan vinden (ik heb virus gecheckt en drivers geupdate), wil ik deze optie niet helemaal uitsluiten. Kan iemand mij bevestigen dat het Windows register inderdaad dit soort typen problemen kan veroorzaken?

Bedankt
Is mogelijk, maar meestal niet de oorzaak van een trage computer. Welk besturingssysteem is het (Windows 7, Vista, XP). Als je de computer opstart en vervolgens taakbeheer opent. Zijn er programma's die veel processor en/of geheugencapaciteit gebruiken?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Windows register schoonmaken?

Mogelijk starten er een heleboel services mee met de computer op? Die kunnen je systeem wel wat logger maken.

Code: Selecteer alles

Windows+R
(Run...),

Code: Selecteer alles

msconfig
Daar kan je een en ander uitschakelen.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Windows register schoonmaken?

Mogelijk een fragementatie probleem? Defragementeren kan dan een oplossing zijn.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Windows register schoonmaken?

Gewoon voor de volledigheid: indien je geen SSD hebt. Die mag je niet defragmenteren.

Maar gezien de vraag denk ik niet dat dat het geval is.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer