Springen naar inhoud

Genetica vraagstuk

• Log in om te kunnen reageren

biologiestudent

biologiestudent

• >250 berichten
  • 269 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2011 - 15:48

Ik heb om eerlijk te zijn geen flauw idee hoe ik volgend vraagstuk moet oplossen..

Gen A komt in bladweefsel sterk tot expressie en de genA mRNAs maken 3 % uit van de totale hoeveelheid mRNA. GenB komt minder sterk tot expressie en het genB mRNA is slechts 0.3 percent van het totale mRNA. Een cDNA bank van bladmateriaal en een genomische bank van hetzelfde bladmateriaal wordt aangemaakt. De inserts van 1000 clones van de genomische bank vertegenwoordigen het ganse genoom. 1000 clones van elke bank worden gescreened met een probe afkomstig van een klein stukje ORF van A en B. Hoeveel clones in elke bank zullen er hybridiseren met probe A en probe B?

Een cDNA bank bevat complementair DNA aan het mRNA dat verkregen is door een reverse transcriptase.
Een genomische bank bevat naast het volledige genoom v/e organisme ook de bijbehorende promotors.

Er zijn 1000 klonen nodig om een volledig genoom op te stellen (hier zullen waarschijnlijk ook overlappende sequenties bij zitten).
Ik veronderstel dat bij de cDNA bank je gewoon 3% en 0,3% van 1000 mag nemen aangezien het cDNA eigenlijk oorspronkelijk mRNA was...
Maar wat doe je dan bij de genomische bank?

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 juni 2011 - 18:46

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures