Bodyscan

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Bodyscan

Ik overweeg om een bodyscan te laten maken, nu heb je 2 aanbieders Privatescan en Prescan.

De prijzen ontlopen elkaar niet zo, maar als ik op de site kijk van Bodyscan dan krijg ik wel een betrouwbaarder gevoel, maar dit zegt niets over de kwaliteit. Heeft iemand ervaringen met deze aanbieders?

Mvg.

Sanne

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Bodyscan

Voor ervaringen met betrekking tot geneeskundige dienstverlening en handelingen is dit niet het juiste forum. Je kunt dan beter rondkijken op bijvoorbeeld www.medischforum.nl of op algemene fora. Op dit forum streven we naar wetenschappelijke discussies. Bovendien is het risico groot dat het één en ander persoonlijk gaat worden wat tegen onze forumregels is. Als laatste ben ik als arts persoonlijk faliekant tegen bodyscans aangezien ze zonder een goede indicatie worden gemaakt, waardoor de radioloog niet weet waar hij naar moet kijken. Hierdoor heb je veel vals negatieve uitslagen in combinatie met de vele vals positieve uitslagen (toevalsbevindingen) die vaak geen therapeutische consequenties hebben, maar wel onrust veroorzaken in plaats van wegnemen.

Mocht je toch besluiten zo'n scan te ondergaan dan wens ik je veel succes.

Dit topic gaat echter op slot.

That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gesloten