Springen naar inhoud

Help met lacan

• Log in om te kunnen reageren

Aklipz

Aklipz

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 juni 2011 - 20:27

Ik heb voor mijn mondeling examen van kunstpsychologie enkele zinnen gekregen uit een boek van Lacan,
maar ik snap er echt niks van! En ik zit echt in de knoop.. Kan er iemand me misschien helpen één van deze zinnen begrijpelijk uit te leggen?

“ It was Lacan’s distinctive contribution to the theory of the Ego to propose a visual scenario by which the Ego first came into being. “

“ At its core, the Ego was split, alienated from itself as an alter Ego, constructed on the basis of a visual model found outside itself. “

“ The dual relation between the aspiring Ego and the alienated Ego was thus a duelling relation as well. “

“ It was the widely held delusion of an inner self based on the Imaginary other of the mirror stage that Lacan was most at pains to combat. “

“ The metaphorical operation of replacing the Imaginary phallus of the Desire of the Mother with the Symbolic phallus of the Name of the Father was called Symbolic castration on account of the signifying cut into the lost substance of the Real. “

“ Lacan, however, was moved more by the sight of the saints’ index fingers emphatically pointing to the invisible realm of heaven’s gaze beyond the sensuous pleasures of the eye’s vision.

“ Leonardo’s Imaginary sublimation as the mother’s cherished object constituted a denial of the father’s truth that he was also the precious subject of unconscious desire and Symbolic speech. “

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures