Springen naar inhoud

Paraboolspiegel kopen?

• Log in om te kunnen reageren

paraboolgek33

paraboolgek33

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2011 - 12:08

Hallo,

ik wil een experiment uitvoeren, maar daar heb ik twee goede paraboolspiegels voor nodig, die goed licht weerkaatsen. Wie weet waar ik zo iets kan kopen? ;)

Alvast bedankt :P

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jkien

jkien

• >1k berichten
  • 3047 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 juni 2011 - 12:30

Welke diameter en brandpuntsafstand verlang je, en voor welk doel is het? De benodigde optische kwaliteit voor een telescoopspiegel is hoger dan die van een zonneoven-spiegel.

venra

venra

• >100 berichten
  • 156 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2011 - 12:43

Wat wil je proberen? ;)

paraboolgek33

paraboolgek33

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2011 - 08:40

Welke diameter en brandpuntsafstand verlang je, en voor welk doel is het? De benodigde optische kwaliteit voor een telescoopspiegel is hoger dan die van een zonneoven-spiegel.

De spiegel ongeveer 20/25 cm breed zou ideaal zijn, en het brandpunt het liefst iets van 40 cm verder weg, maar op zich zou elk formaat qua brandpunt moeten volstaan, zolang het 10 cm verder van de uiterste randen van de spiegel ligt.

paraboolgek33

paraboolgek33

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2011 - 09:04

Wat wil je proberen? ;)

Iets wat met het "bewaren" van licht heeft te maken :P , maar meer wil ik er eigenlijk niet over vertellen :P

jkien

jkien

• >1k berichten
  • 3047 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 juni 2011 - 09:52

Koop twee scheerspiegels en kijk of je bedenksel werkt. Als je een betere kwaliteit verlangt kun je twee Mirage spiegelschalen van Optigone kopen en kijken of je bedenksel daarmee werkt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures