Paraboolspiegel kopen?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Paraboolspiegel kopen?

Hallo,

ik wil een experiment uitvoeren, maar daar heb ik twee goede paraboolspiegels voor nodig, die goed licht weerkaatsen. Wie weet waar ik zo iets kan kopen? ;)

Alvast bedankt :P

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.523

Re: Paraboolspiegel kopen?

Welke diameter en brandpuntsafstand verlang je, en voor welk doel is het? De benodigde optische kwaliteit voor een telescoopspiegel is hoger dan die van een zonneoven-spiegel.

Berichten: 156

Re: Paraboolspiegel kopen?

Wat wil je proberen? ;)

Berichten: 3

Re: Paraboolspiegel kopen?

Welke diameter en brandpuntsafstand verlang je, en voor welk doel is het? De benodigde optische kwaliteit voor een telescoopspiegel is hoger dan die van een zonneoven-spiegel.


De spiegel ongeveer 20/25 cm breed zou ideaal zijn, en het brandpunt het liefst iets van 40 cm verder weg, maar op zich zou elk formaat qua brandpunt moeten volstaan, zolang het 10 cm verder van de uiterste randen van de spiegel ligt.

Berichten: 3

Re: Paraboolspiegel kopen?

Wat wil je proberen? ;)


Iets wat met het "bewaren" van licht heeft te maken :P , maar meer wil ik er eigenlijk niet over vertellen :P

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.523

Re: Paraboolspiegel kopen?

Koop twee scheerspiegels en kijk of je bedenksel werkt. Als je een betere kwaliteit verlangt kun je twee Mirage spiegelschalen van Optigone kopen en kijken of je bedenksel daarmee werkt.

Reageer